Avatar billede hunden Nybegynder
29. juli 2000 - 22:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvad gør jeg..

Hvodan kan jeg få afvide at en bruger har starte Explorern, da jag skal lave et system der chekker om den er aktiv eller ej ?
Avatar billede joern Nybegynder
30. juli 2000 - 00:59 #1
Hej Hund.

Jeg har kode til en \"tasklist\" hvor du kan se alle kørende programmer, men den er ret sej.

Denne åbner standardbrowser (som ikke behøver at være explorer, jeg bruger f.eks. altid Netscape)

I et modul:

Private Declare Function ShellExecute Lib \"shell32.dll\" Alias _
    \"ShellExecuteA\" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As _
    String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, _
    ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long

I en kontrol:

Private Sub labprod_Click()
  ret = ShellExecute(Me.hwnd, \"Open\", \"http://www.jkfsoft.dk\", \"\", App.Path, 1)
    \'Check om det lykkes
    If ret > 32 Then
        MsgBox \"Went på browseren og log ind.\"
        ugeskema.WindowState = 1
      Else
        X = MsgBox(\"Kunne ikke finde en standard-browser.\", 48, \"Ingen internet adgang.\")
    End If
End Sub

Med venlig hilsen  Jørn
Avatar billede hunden Nybegynder
02. august 2000 - 00:10 #2
Du ikke kom igen..
Avatar billede henrikudsen Nybegynder
02. august 2000 - 02:37 #3
... lige bortset fra at ShellExecute API\'en skal være Public sålænge den ligger i et modul og labprod_click sub\'en ligger på en form, labprod_click sub\'en skal kaldes med en call labprod_click, samt Classen ugeskema ikke er defineret i kodestumpen så kan jeg kun være enig med Jørgen ... ShellExecute er den korrekte løsning, eventuelt kunne du begynde at tjekke på diverse captions på dine åbne vinduer mha. AppActivate, men det ville bestemt være en ret \"klodset\" udvej!
Avatar billede joern Nybegynder
02. august 2000 - 21:35 #4
Hej Henrik.

Tak for kommentar, jeg har ikke selv udformet \"declare funktion\" i dette tilfælde, men lånt.
Jeg benytter aldrig \"private\", men i mit program fungerer det alligevel.  Ugeskema er selvfølgelig fra det sted, hvor jeg anvender funktionen, du har ret, for en uøvet bidrager det til forvirring, hvis det skrives med.  Form1 ville være passende.

Til Hunden.
Jeg er ikke ganske klar over hvad du mener med at afvise svaret og skrive: \"Du ikke kom igen\" ?

M.v.h.  Jørn  www.jkfsoft.dk
Avatar billede henrikudsen Nybegynder
03. august 2000 - 02:46 #5
Alt forladt joern :)
Avatar billede hunden Nybegynder
07. august 2000 - 18:24 #6
Jeg må sige at dette virke men den starte explorer og det var ikke det den skulle. da den skal være sådan at mit program starter med at tælle hvor langtid man er på nette !!!!
Avatar billede joern Nybegynder
07. august 2000 - 18:33 #7
Hej Hund.

Ak, ak.  Har du ikke fantasi til at forestille dig at nogen kan være på nettet uden at det er Explorer?
Jeg åbner f.eks. aldrig Explorer.  Som browser bruger jeg Netscape og til mail Pegasus.  Desuden WS-FTP eller windows commander til upload og af og til ICQ.
Går du kun efter Explorer bliver dit program ikke særlig anvendeligt.
Jeg lægger kildekoden til mit \"tasklist\" program på http://www.jkfsoft.dk/tasklist.zip lidt senere i aften.
Strengt taget er det Netdial du skal holde øje med, men der findes jo andre opkaldsprogrammer!

M.v.h.  Jørn  07-08-2000  18:31
Avatar billede hunden Nybegynder
12. maj 2005 - 11:53 #8
lukket