Avatar billede kjona Nybegynder
31. maj 2002 - 18:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Navigere til andre GUI's fra hovedmenu?

Hej

Jeg har 2 klasser, en mainGUI og en kundeGUI.

I min mainGUI har jeg en knap der gerne skulle åbne kundeGUI'en når der trykkes på den. Jeg har lavet en actionlistener, og mangler bare lige det der skal stå i den:

kundeJButton.addActionListener(new ActionListener() {
    public void actionPerformed(ActionEvent e) {

    }
});

På forhånd tak! :-)
Avatar billede smok Nybegynder
31. maj 2002 - 18:17 #1
hvis du har lavet en instans af din GUI .. og under initialiseringen du sætter dinGUI.setVisible( false ) .. så burde du bare sige: dinGUI.setVisible( true );

ellers: hvis du ikke har instancieret din GUI endnu .. så burde du sige DinGUI dinGUI = new DinGUI(); så burde det virke ...
Avatar billede soreno Praktikant
31. maj 2002 - 18:18 #2
KundeGUI k = new KundeGUI();
//evt. anden konfiguration af k (size, location osv.)
k.show();
Avatar billede kjona Nybegynder
31. maj 2002 - 18:20 #3
He, det var da let, tak for det!! :-)
Avatar billede kjona Nybegynder
31. maj 2002 - 18:22 #4
ok, smok, kom først, så inden jeg nåede at se dit svar soreno, virkede det allerede! :-)

Jeg skrev:
KundeGUI k = new KundeGUI();
k.setVisible(true);

PS. Hvad er forskellen på setVisible og show?
Avatar billede smok Nybegynder
31. maj 2002 - 18:27 #5
ved show() bliver vinduet valideret først .. det vil sige noget med preferred size .. og andre ting .. ved setVisible( boolean ) sker dette ikke ..