Avatar billede qualjyn Nybegynder
31. maj 2002 - 16:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

2d skalering i javaapplet

Jeg skal have lavet en applet, der tager tre parametre. En url der peger på et billede (gif eller jpg), højde og bredde.

Det jeg gerne vil er, at lade Java skalere det til den givne højde og bredde. Har prøvet at fatte nogen af de eksempler der er at finde på java.sun.com, og lignende steder, men syntes ikke jeg kan få det til at virke. Er der en af jer java kyndige der kan give et kort eksempel på hvordan man gør?

Det gøres ud fra antagelsen af at Java skalerer pænere end en html skalering (hvor man bare bruger img tagget til at sætte højde og bredde).

På forhand tak

Avatar billede qualjyn Nybegynder
24. juni 2002 - 13:56 #1
whatever... fikset det selv :/
Avatar billede sion Nybegynder
25. marts 2003 - 18:23 #2
Hvordan gjorde du så??
Avatar billede qualjyn Nybegynder
26. marts 2003 - 09:21 #3
hehe, jeg satte en programmør til at fikse...

Vi havde arbejdet med nogle forskellige løsninger, og fik det til at fungere ok, når vi skalerede. Dog er resultatet langt fra så tilfredsstillende som jeg havde håbet, men kunden var åbenbart tilfreds.

Skaleringen fungerer så vidt jeg ved, med suns graphics object, og selve applet'en bliver så kaldt med nogle parametre, hvoraf billedet er et af dem. Mener endvidere at vi skalerer opad, for at spare på trafikken.

Er faktisk ikke sikker længere - skulle vi have lavet den samlede løsning i dag, ville vi nok have brugt asp.net og .net System.Drawing. Det virker noget mere elegant.

Ked af ikke at kunne hjælpe bedre, men resultatet var som sagt ikke tilfredsstillende, så tror ikke du har lyst til vores løsning.
Avatar billede sion Nybegynder
26. marts 2003 - 16:32 #4
Det er iorden, ellers tak for forklaringen qualjyn! :)