Avatar billede blat Nybegynder
27. juni 1999 - 21:24 Der er 13 kommentarer

StringGrid readonly.

Hvordan for man et StringGrid til at indeholde både readonly celler og skrivbare celler, som det f.eks. er tilfældet i et DBGrid?

Evt. hvilken (freeware) komponent skal bruges.
Avatar billede blat Nybegynder
28. juni 1999 - 02:53 #1
Problemet er løst...
Ved at lave en fræk kombination mellem
Et stringGrid og en Editbox lykkedes det
(hvorfor når jeg altid at spørge her inden jeg selv finder ud af det?!?)

Anyways.. Point gives til den første frække vittighed :D
Avatar billede elk Nybegynder
28. juni 1999 - 15:02 #2
Bp, sender du ikke lige den stump kode ???
Avatar billede snorga Nybegynder
28. september 1999 - 12:27 #3
Den mere "rigtige" løsning er:

Med dette eksemple kan man ikke ændre i kolone 0 eller 3.

På StringGrid'ets OnSelectCell event:
procedure TForm1.StringGrid1SelectCell(Sender: TObject;ACol,
  ARow: Integer; var CanSelect: Boolean);
begin
  If (ACol=0)or(ACol=3) then CanSelect:=False;
end;
Avatar billede snorga Nybegynder
17. december 1999 - 01:16 #4
?
Avatar billede hlj Nybegynder
17. december 1999 - 13:43 #5
snorga> Ja, nogen giver åbentbart ikke give point for et rigtigt svar.

Mon det er derfor der er så mange "ubesvarede" spørgsmål ? ? ?  >:O
Avatar billede snorga Nybegynder
17. december 1999 - 15:30 #6
hehe.. Det var mest bare et "ping" for at få lukket spørgsmålet.

En del af de uacceptere spørgsmål er vist mere folk der kommer stiller et enkelt spørgsmål og så glemmer eksperten igen :(

Avatar billede delphi Nybegynder
06. januar 2000 - 08:45 #7
Det sjove er bare, at han jo burde få en E-mail hver gang en eller anden laver et indlæg.  Med mindre han har skiftet email addresse, eller har angivet en adresse han sjældent anvender, så burde han jo hermed gå ind og tildele dig dine point.  Iøvrigt et godt svar.

NiP
Avatar billede snorga Nybegynder
06. januar 2000 - 13:51 #8
Tak.

Han kan også have kommer til at sige at han ikke vil have email når der kommer nyt i dette spørgsmål :(
Avatar billede delphi Nybegynder
06. januar 2000 - 13:58 #9
Prøve liger at siger denne sætnigen en gange til med en figre i begge øret.... ;)

NiP
Avatar billede snorga Nybegynder
06. januar 2000 - 14:07 #10
<g>

Han kan også sagt, at han ikke vil have email om nyt i dette spørgsmål. (bedre?)
Avatar billede delphi Nybegynder
06. januar 2000 - 15:42 #11
Nej :)  Skal den pensles HELT ud - Så mangler du 'have'....

Det er på en måde lidt uheldigt, at man ikke kan rette sine indtastninger.  Jeg kan ikke tælle antallet af gange, hvor jeg har set en indtastnings bøf EFTER jeg har trykket 'Udfør' og set resultatet.

NiP
Avatar billede snorga Nybegynder
06. januar 2000 - 21:59 #12
<G>

og så lige kommer -> kommet :)
Avatar billede afshin Nybegynder
29. september 2001 - 22:49 #13
ping