Avatar billede matrix20 Nybegynder
28. juli 2000 - 17:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hover funktion...

Hej..

Jeg har en side hvor jeg vil have mine links til at skifte farve når jeg kører musen over dem.. den funktion har jeg lavet - men jeg skal have det til at fungere på to forskellige skriftstørrelser på samme side.

Altså - Jeg har en menu, hvor teksten er 11pt - et andet sted har jeg en række links med 8pt

Inde i Frontpage har jeg valgt \'Rollover funktione\' til teksten med 11 pt, men den virker jo så også på teksten med 8pt..

Hvordan får jeg teksten med 8pt til at hover med 8pt samtidig med teksten på 11pt hover med 11pt..

Lidt lang forklaring, men måske nødvendig...hehe
Avatar billede steven Nybegynder
28. juli 2000 - 18:38 #1
Hvis du har mod på at arbejde med <style> - tag i notepad og ikke frontpage, så har jeg en løsning til dig:
Indsættes mellem head og body tag\'ene
<style>
<!--
    A.lille:hover {color:#ff0000}
    A.stor:hover  {color:#00ff00}
-->
</style>

Indsættes for 11 pts links:
<a class=\"stor\" href=\"link.htm\">link</a>

Indsættes for 8pts links:
<a class=\"lille\" href=\"link.htm\">link</a>

/Steven
Avatar billede matrix20 Nybegynder
28. juli 2000 - 19:00 #2
Fedt... Jeg skulle lige bruge lidt tid på at tilpasse det min kode.... men du ledte mig ind på det rigtige....

jeg takker.