Avatar billede aspprogram Nybegynder
30. maj 2002 - 18:29 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

hvad fanden er der galt?

jeg får følgende fejl meddelse, men jeg har haft siden åben før....

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x4b0 Thread 0x59c DBC 0x3e5bf24 Jet'.

/opbygning.asp, line 3

her er min kode

<%
Set conn = Server.createObject("ADODB.Connection")
conn.Open "DBQ="& Server.MapPath(".") &"/basen/giga01.mdb; Defailt.DIR=DBQ="& Server.MapPath("/") &"; Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"

mode = Request("mode")

If mode="" Then
%>
<html>
<head>
<title>
Gigaload.dk - Opbygning
</title>
</head>
<body bgcolor="#4F5C65">
<table border="0" width="100%" height="100%">
<tr>
<td width="100%" bgcolor="#1E272E" colspan="3">
Gigaload.dk - Opbygning
</td>
</tr>
<tr>
<td width="100%" colspan="3">
&nbsp;
</td>
</tr>
<tr>
<td width="15%">
</td>
<td width="70%">
&nbsp;Siden er under opbygning, så det er ikke alle funktioner der virker. hvis du er interesseret i når denne side er slut, så kan du jo tilmelde dig vores mail liste længere ned, og så vil der blive send en mail til dig, når siden er oppe og køre.
<br>
<form action="opbygning.asp?mode=tilmeld" METHOD="POST">
&nbsp;<input type="text" name="mail" size="25">&nbsp;<input type="submit" Value="Tilmeld">
</form>
</td>
<td width="15%">
</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>

<%
End if

If mode="tilmeld" Then
SQL = "INSERT INTO opbygning (mail) Values ('" & request("mail") & "')"
Conn.Execute(SQL)
Response.write "Du er nu blevet tilmeld systemet"
End if

conn.close
Set conn = nothing
%>
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
30. maj 2002 - 18:31 #1
conn.Open "DBQ="& Server.MapPath(".") &"/basen/giga01.mdb; Defailt.DIR=DBQ="& Server.MapPath("/") &"; Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"

skulle være

conn.Open "DBQ="& Server.MapPath(".") &"/basen/giga01.mdb; Default.DIR=DBQ="& Server.MapPath("/") &"; Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"

der står 'defailt' istedet for 'default'
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
30. maj 2002 - 18:32 #2
*svar*
Jeg har ikke testet koden, men jeg tror den skulle fungere nu.

/Gangsta
Avatar billede signout Nybegynder
30. maj 2002 - 18:34 #3
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q295297

Det skyldes at brugeren der ejer IIS processen ikke har adgang til at åbne den registry key. Det kan være fordi den ikke findes eller fordi der er et reelt problem med rettighederne.
Avatar billede aspprogram Nybegynder
30. maj 2002 - 18:34 #4
nú melder den:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x4b0 Thread 0x5a4 DBC 0x23cee64 Jet'.

/opbygning.asp, line 3
Avatar billede aspprogram Nybegynder
30. maj 2002 - 18:35 #5
jeg har rettigheder til at åbne databasen....
Avatar billede signout Nybegynder
30. maj 2002 - 18:38 #6
Som sagt. Det er ikke filrettigheder. Men rettigheder til at åbne registreringsdatabasen.

Start Registry Editor (Regedt32.exe).

Select the following key in the registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ODBC
On the Security menu, click Permissions .

Type the required permissions for the account that is accessing the Web page.

Quit Registry Editor.
Avatar billede aspprogram Nybegynder
30. maj 2002 - 18:44 #7
Jeg har alle de tilladelser man kan få, og den kan alligevel ikke finde den....
Avatar billede fredtoft Nybegynder
30. maj 2002 - 18:53 #8
Uden at kunne give en forklaring på hvorfor det sker, får jeg nogle gange samme fejlmeddelelse, hvis jeg loader den samme side for hurtigt flere gange. Af ligeledes uransagelige grunde hjælper det at referere til databasen med DSN, i stedet for direkte filangivelse.

Hvis du har dagang til DSN på serveren kan du prøve det.
Avatar billede aspprogram Nybegynder
30. maj 2002 - 18:59 #9
da jeg godt kan besøge alle andre sider med database, har jeg skrevet til mit webhotel, for det kan jo være noget med serverne....

Ellers, så prøv at tjekke www.gigaload.dk og se om i kan (det er den som kommer i et popup windue)
Avatar billede aspprogram Nybegynder
30. maj 2002 - 19:00 #10
kan du ikke lige prøve at lave den om til DSN, for jeg har aldrig forstået DSN forbindelser...
Avatar billede aspprogram Nybegynder
30. maj 2002 - 20:40 #11
jeg deler pointene ud mellem jer...

Fejlen var at han jeg har den med havde ændret på mdb'ens navn...
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
30. maj 2002 - 23:00 #12
hehe -  www.gigaload.dk  , Thursday d. Thursday, May 30, 2002  , bare så du ved det...