Avatar billede onkeldan Nybegynder
30. maj 2002 - 15:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

starte en vbs-fil i VB??

kan man starte en vbs-fil direkte i vb i stedet for at lave en batch-fil??

Dan
Avatar billede kedde65 Praktikant
30. maj 2002 - 17:20 #1
Skulle der ikke afsættes nogle point til dette spørgsmål - jeg vil da ikke komme med løsningen før der er point på bordet :-)
Avatar billede dr.truti Nybegynder
30. maj 2002 - 18:47 #2
onkeldan: Hvis det var rigtigt skulle der points på dette spm.
MEN
kedde65: Man skal heller ikke være for Point-Ludder agtig...

onkeldan: Tænker du på at kompalere en VBS til "exe" eller hva' ?

Truti
Avatar billede kedde65 Praktikant
30. maj 2002 - 18:55 #3
Dr.Trutti>>Så så - tag det nu lige roligt med de udtalelser...

Løsningen er faktisk blot at kalde vbs filen med en shell Execute

Se flg. kode
Private Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long
Const SW_SHOWNORMAL = 1

Private Sub Command1_Click()
    ShellExecute Me.hwnd, vbNullString, "c:\huj.vbs", vbNullString, "C:\", SW_SHOWNORMAL
End Sub
Avatar billede dr.truti Nybegynder
30. maj 2002 - 21:36 #4
kedde65: Point ludder er et generelt begreb og skal ikke tages som noget negativt... Man har lov til at være det det er derfor eksperten.dk kan blive ved med at køre....

Truti
Avatar billede tjacob Juniormester
30. maj 2002 - 22:18 #5
Hvordan kan luder [staves altså kun med et d, hvis vi taler om en prostitueret] IKKE opfattes negativt? Det ligger implicit i selve ordet.
Du er for langt ude truti ;-)
Avatar billede onkeldan Nybegynder
31. maj 2002 - 00:28 #6
Jamen I har da ret.........der skulle da være point på dette spørgsmål!!!
Avatar billede onkeldan Nybegynder
31. maj 2002 - 00:29 #7
Kedde65>> Jeg opretter et nyt sp. til dig med lidt point
Håber det er ok
Tak for hjælpen.......Dan