Avatar billede ralphm Nybegynder
29. maj 2002 - 15:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brugernavn- og gruppetilladelser

Jeg har oprettede brugernavn og gruppenavn, men den bliver ved med at sige "aktuel bruger: Administrator". Hvordan kan jeg få de indstillinger jeg har lavet til de enkelte bruger til, at fungere ?
Avatar billede fnuggi Nybegynder
29. maj 2002 - 15:22 #1
Hej  ralphm

Du skal køre guiden Sikkerhed på brugerniveau og oprette en ny workgroupfil. Derefter vil du blive promptet for at logge ind med dit bruger navn og password !
Avatar billede terry Ekspert
29. maj 2002 - 15:23 #2
1    Join the workgroup whose logon procedure you want to deactivate.

How?

2    Start Microsoft Access and open a database.
3    On the Tools menu, point to Security, and then click User And Group Accounts.
4    Click the Users tab. In the Name box, select Admin from the list, and then click Clear Password.

The next time any member of the workgroup that you joined in step 1 starts Microsoft Access, it will no longer display the Logon dialog box.

Note  This procedure does not remove any user-level security defined for the database. For information on removing user-level security completely, click  .to remove admin from
Avatar billede terry Ekspert
29. maj 2002 - 15:25 #3
4    Click the Users tab. In the Name box, select Admin from the list, and then click Clear Password.
Avatar billede terry Ekspert
29. maj 2002 - 15:42 #4
You obviously need to assign a password the the admin user to get a login prompt!
But it is wóth reading up in security if uýou have not already done so!
Avatar billede terry Ekspert
29. maj 2002 - 15:44 #5
I have a document I can send you. It contains a simple guide as to what you need to do to implement access security!
Avatar billede ralphm Nybegynder
30. maj 2002 - 08:40 #6
That would be great if you could send me your guide. I don't think I understand it competely.