Avatar billede sebo Nybegynder
29. maj 2002 - 14:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Log på som Administrator...?

Hvordan logger man på som Administrator på WinXP professional....?

Jeg har noget software som jeg gerne vil installere på min computer men det er kun muligt når man er computers administrator...? Hjælp...

Beskeden jeg får :

You must be an administrator for this machine to install the software...
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
29. maj 2002 - 14:05 #1
Ved at skrive Administrator + Dens konto´s password i starten

MC
Avatar billede sebo Nybegynder
29. maj 2002 - 14:16 #2
Der kommer ikke noget windue frem i starten hvor jeg kan skrive dette.

Jeg har heller ik sat passwords på noget som helst i windows..

Er dfer ikke en anden mulighed..?
Avatar billede smiske Nybegynder
29. maj 2002 - 14:41 #3
Som standard vises Administrator-kontoen ikke på Windows-XP's velkomstskærm.
Det kan dog slås til på følgende måde :

Log ind som Administrator, eller med en konto der har Administrator-rettigheder.

Åbn regedit.exe

Find nøglen :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT
\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList

Tilføj eller ret værdien Administrator og sæt den til 1.

Nu ses Administrator-kontoen på Velkomstskærmen næste gang du logger ind/ud.

//Henrik
Avatar billede svein Nybegynder
29. maj 2002 - 14:42 #4
Det kunne være det her kunne hjælpe:
http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/originale_admin_konto.asp
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. maj 2002 - 14:50 #5
har du prøvet at højreklikke på installationen og vælge at installere som Administrator?
Avatar billede sebo Nybegynder
29. maj 2002 - 14:57 #6
jeg forstår ikke hvad du mener med installationen..?
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. maj 2002 - 15:06 #7
jeg går ud fra at du mener mig!

du skrev:

Jeg har noget software som jeg gerne vil installere på min computer men det er kun muligt når man er computers administrator...? Hjælp...

Det jeg mener er, at vil du installere noget software, så kan du pege på installationsfilen og højreklikke på denne og vælge at installere som Administrator.
Avatar billede sebo Nybegynder
29. maj 2002 - 15:33 #8
Ja okay det kan man, men når jeg prøver at åbne installationen som administrator, siger den : der kan ikke logges på. Logonfejl ukendt bruger eller forkeret adgangskode..

hvordan kan jeg skifte adgangskode, eller bruger..?
Avatar billede sebo Nybegynder
29. maj 2002 - 15:35 #9
Eller måske oprette en ny administrator konto...?
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. maj 2002 - 16:39 #10
da du installerede winxp fik du enten tildelt et password eller også skulle du lave et, kan du ikke huske det er du på den!
Avatar billede devilinheaven Nybegynder
20. januar 2007 - 23:41 #11
er du sikker på at du er administrator på den pc? Hvis du er alm bruger og du ikke kan komme ind på admin kontoen så er der nok en grund til at du ikke kan det for så har du ikke noget at lave der inde!
Avatar billede sebo Nybegynder
12. september 2007 - 22:33 #12
;)