Avatar billede aspii Nybegynder
28. maj 2002 - 15:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Finde hastighed på netkort.

Hej.

Jeg sidder i et kontor hvor vi kører med 3Com Netkort over hele linien.

Ude på den ene 10/100 Mbit hub kan jeg se at nogen pc'ere er koblet op med 10 Mbit mens andre kører 100 Mbit.

De fleste pc'ere er installeret med følgende standard driver : "3Com 3C90x" og jeg kan derfor ikke se hvilken model de præsist kører med.

Findes der et værktøj, hvor man kan teste hastigheden på de enkelte kort?
Avatar billede jakeman Nybegynder
28. maj 2002 - 15:49 #1
nogle af 3com's modeller/drivere er sat til at kører hardware default på media type under properties på kortet og denne hardware default er nogle gange 10Mb. Så du skal ind og kigge på enten hub'en for at se hvilke kort der er sat forkert op, eller du kan gå ind på hver enkelt maskine og sætte kortet op til at kører Auto negotiation (mener det hedder sådan).

/Jakeman
Avatar billede jakeman Nybegynder
28. maj 2002 - 15:50 #2
3Com har et util som vistnok ligger på diskette 2 under driver downloads, hvor du kan teste kortet! Men så er det næsten nemmere at kigge under kortets properties istedet for at skulle install. den util på alle kortene!
;-)
Avatar billede maelms Nybegynder
28. maj 2002 - 15:52 #3
Du kan tvinge 10/100 kort til 100 hvis du går inn i device manager og går inn på properties for net kortet.
Avatar billede aspii Nybegynder
28. maj 2002 - 16:04 #4
Jeg véd at nogen af kortene er 10 Mbit, da de er ret gamle .. men jeg ved ikke hvilke.
Og jeg kan ikke på Hub'en se hvilke maskiner der er koblet på hvor. :)
Så det er jo nok det værktøj du hentyder til , jakeman , jeg skal have fat i. :)
Avatar billede aspii Nybegynder
03. juni 2002 - 14:02 #5
maelms >> jeg synes ikke lige jeg kan finde det værktøj du snakker om.

Kan du huske navnet på det?
Avatar billede aspii Nybegynder
04. juni 2002 - 15:52 #6
sorry .. den var til jakeman. :)
Avatar billede aspii Nybegynder
04. juli 2002 - 11:16 #7
lukker.