Avatar billede christian_catu Nybegynder
28. maj 2002 - 12:30 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

skifte linje i JTextarea

Hejsa
Jeg har et JTextarea, hvor jeg vil indsætte noget information. Mit problem er, at det kommer til at stå i forlængelse af hinanden. Jeg vil gerne have at hver ting der bliver indsat kommer på en ny linje. Som jeg ser det, er det kun muligt at lave flg. kommandoer:
insert(String, pos)
append (string)
Ingen af disse kan jeg få til at skifte linje.
Heller ikke de typiske escape characters (/n, /t) kan jeg få til at virke

Avatar billede carstenknudsen Nybegynder
28. maj 2002 - 12:34 #1
append( System.getProperty("line.separator") );
Avatar billede soreno Praktikant
28. maj 2002 - 12:40 #2
hos mig virker det med *.append(text + "\n");
Avatar billede carstenknudsen Nybegynder
28. maj 2002 - 12:42 #3
soreno: men du er ikke garanteret at alle
platforme kender \n
Avatar billede soreno Praktikant
28. maj 2002 - 12:47 #4
det var egentlig også bare for at gøre opmærksom på at christian har vendt sin slash forkert: /n --> \n
Avatar billede shemeri Praktikant
28. maj 2002 - 14:23 #5
Hvad med *.setLineWrap(true) hvor der vil ikke være forlængelse af linje?!
Avatar billede carstenknudsen Nybegynder
28. maj 2002 - 17:14 #6
shemeri: jo, men efter resizing vil linie
skiften flytte sig.
Avatar billede christian_catu Nybegynder
28. maj 2002 - 17:26 #7
Der skulle vel ikke lige sidde en med svaret på hvordan man let indsætter datoen fra operativsystemet i JTextareaet (det er en kvittering)
Avatar billede soreno Praktikant
28. maj 2002 - 17:28 #8
Calendar calendar = Calendar.getInstance();
calendar.get(Calendar.*)
så er det bare at slå op i dokumentationen hvad som kan indsættes istedet for *
Avatar billede christian_catu Nybegynder
28. maj 2002 - 20:46 #9
Tak skal du have.