Avatar billede schumacher Nybegynder
27. maj 2002 - 13:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

paragraphs->linebreaks i designmode?

Er der nogen måde hvorpå man kan få IE til at bruge linebreak istedet for paragraph ved redigering af tekst i et textarea/IFRAME i designmode?

/Peter
Avatar billede steen_hansen Forsker
27. maj 2002 - 14:00 #1
<br>?
[Shift] + [Enter]? Hvad mener du helt præcist? :o)
Avatar billede schumacher Nybegynder
27. maj 2002 - 14:07 #2
Netop!

Vil gerne have IE til at bruge <BR> istedet for <P> ved indtastning.
Kender godt [Shift] + [Enter], men det gør mine kunder ikke! :)
Avatar billede gryn Nybegynder
27. maj 2002 - 14:13 #3
Først vil jeg lige sige, at det er en dårlig idé at bruge designmode, hvis du har reele kunder. Det virker kun fra Ie5.5+.

Kan du ikke lige skrive koden?
Avatar billede steen_hansen Forsker
27. maj 2002 - 14:16 #4
Den er nok for langhåret til mig. I ASP kan man nemmere lave det, men jeg tror der også skal noget JavaScript til. nikolajdu og jacoba er nogle ørne til det der.

NIKOLAJDU! JACOBA! Kig lige herind!
Avatar billede gryn Nybegynder
27. maj 2002 - 14:22 #5
Jeg tror ikke, det bare sådan uden videre kan lade sig gøre.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
27. maj 2002 - 14:26 #6
Hmm. snakker vi online html editor eller hvad?
Avatar billede schumacher Nybegynder
27. maj 2002 - 14:28 #7
Koden er standard HTML krydret med lidt javescript.
Koden virker fint, det er IE's designmode jeg gerne vil ændre lidt ved.

Mener jeg har set at det kan ændres, men kan ikke finde linket. Har søgt hele morgenen.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
27. maj 2002 - 14:29 #8
Noget alá:

//Konvetér tomme tags
    var emptyPattern = /<[^\/>]*><\/[^>]*>/g;str = str.replace(emptyPattern,"<br>");
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
27. maj 2002 - 14:30 #9
Jeg forstår ikke hvad du mener når du siger "designmode" !
Avatar billede schumacher Nybegynder
27. maj 2002 - 14:30 #10
pelkjaer-> Ja, det er en online editor.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
27. maj 2002 - 14:30 #11
Nå så er jeg med. Så kan du givetvis bruge kodestumpen.
Avatar billede schumacher Nybegynder
27. maj 2002 - 15:16 #12
Fandt det gamle link :)

Det kan ikke umiddelbart lade sig gøre! Man kan dog skrive en handler for onkeydown-event og derefter fjerne <P>-tags og indsætte <BR> gennem javascript. Ret omstændigt.

Fandt en smartere løsning. Sæt margen på P-elementet til 0 og søg/erstat efter teksten er blevet submitted.

Tak for interessen.