Avatar billede pladekusken Nybegynder
23. maj 2002 - 16:42 Der er 17 kommentarer

Maksimér skærm i win32 app

Hej med Jer!

Jeg har et enkelt sprøgsmål, som jeg ikke kan finde besvaret.

Hvordan maksimerer man skærmen i en win32 app i C++.

Den mest enkel metode søges ;-)

- Jeg arbejder med MS visio c++!
Avatar billede samserver Nybegynder
23. maj 2002 - 16:43 #1
hvor er pointne :D
Avatar billede pladekusken Nybegynder
23. maj 2002 - 16:46 #2
Jeg er ny i dette forum!

Jeg mente jeg havde sat den til at være let...

Hvordan kan jeg tilføje point til spørsmålet?
Avatar billede pladekusken Nybegynder
23. maj 2002 - 16:49 #3
Nu er der point på!!!

Vil du have flere for svaret, må vi vel finde ud af det ;-)
Avatar billede borrisholt Novice
24. maj 2002 - 08:19 #4
Du vil lave et windue/oprogra, der baserer sig på en CreateWindow(Ex) kald som du så gerne vil have Maximeret ?

Jens B
Avatar billede jpk Nybegynder
24. maj 2002 - 08:22 #5
Er det en MFC app?
Avatar billede borrisholt Novice
24. maj 2002 - 08:24 #6
jpk>> Ud fra spørgsmålet at dømme er den en ren WIN32 APP.

Jens B
Avatar billede jpk Nybegynder
24. maj 2002 - 08:26 #7
I så fald kan du i din CFrameWnd-nedarvede klasse (typisk kaldet CMainFrame) på metoden PreCreateWindow, tilføje:

cs.style &= WS_MAXIMIZE;
Avatar billede jpk Nybegynder
24. maj 2002 - 08:28 #8
borrisholt >> jo, men det kunne jo være...
Det er jo ret tit at ikke alle oplysninger kommer med fra starten.
(det hedder jo heller ikke MS visio C++)
Avatar billede soepro Nybegynder
24. maj 2002 - 09:39 #9
Du skal lede efter en property der hedder enten WindowState (C++ Builder) eller style (MVC), som du skal sætte til wsMaximized (C++ Builder) eller WS_MAXIMIZE (MVC).

I C++ Builder kan du ændre allerede i constructoren:

Form1::Form1() : TForm()
{
  WindowState = wsMaximized; // C++ Builder
} // Constructor

I MVC skulle du (ifølge jpk) kunne gøre sådan her (skulle kunne, fordi det ikke virker hvis jeg gør sådan i min MVC 6.0):

BOOL CMainFrame::PreCreateWindow(CREATESTRUCT& cs)
{
  if( !CFrameWnd::PreCreateWindow(cs) )
    return FALSE;
  cs.style |= WS_MAXIMIZE;
}

Bemærk at sidstnævnte ændring af style er OR (dvs. |=) og ikke AND (&=) som jpk skriver.
Avatar billede jpk Nybegynder
24. maj 2002 - 09:58 #10
Man kan kalde:
m_pMainWnd->ShowWindow(SW_SHOWMAXIMIZED);

Umiddelbart FØR m_pMainWnd->UpdateWindow(); i App-klassens InitInstance() metode.
Avatar billede pladekusken Nybegynder
24. maj 2002 - 16:02 #11
Koden kører i main...

Ved ikke hvad jeg skal include. Er ret ny i C++.

Som Boris sagde, så er det win32 applikation og ikke MFC.

Det skal vel ikke være en metode eller procedure, jeg skal lave, men da jeg kører det hele over eet skærmbillede, skal koden vel kun skrives een gang.

Alt hvad jeg har prøvet, vil den ikke kompilere...

/ René
Avatar billede pladekusken Nybegynder
24. maj 2002 - 16:13 #12
m_pMainWnd er et objekt af en art, hvordan findes/operettes det.
Avatar billede jpk Nybegynder
27. maj 2002 - 07:58 #13
Hvis du ikke bruger MFC, har du sandsynligvis heller ikke en pointer kaldet m_pMainWnd.
Avatar billede soepro Nybegynder
27. maj 2002 - 08:43 #14
Istedet for at fortælle manden hvad han ikke har, skulle vi så ikke prøve at fortælle ham hvad han skal gøre ...

jpk >> har du ikke et simpelt eksempel, du kan paste.
Avatar billede borrisholt Novice
27. maj 2002 - 08:51 #15
prøv lige at sende mig koden til dit vindue .. Så skal jeg nok få det til at virke : Jens@Borrisholt.com

Jens B
Avatar billede pladekusken Nybegynder
28. maj 2002 - 16:09 #16
Undskyld fordi jeg har været væk - Er flyttet og i mellemtiden har vi fået vores ADSL op at køre...

Det skal kunne køre på hvilket som helst vindue... I Microsoft Visual C++ 6.0 Opretter jeg en win32 console applikation. Laver en main og derfra skal den maksimere.

/ René
Avatar billede pladekusken Nybegynder
04. juni 2002 - 12:56 #17
Hvis der ikke er flere gode forslag, som kan hjælpe mig... Er der så nogen der ved hvordan man sletter spørgsmålet?

/ René