Avatar billede cork Nybegynder
23. maj 2002 - 12:54 Der er 1 løsning

Size

Hvordan finder jeg størrelsen på en folder og filer...
Jeg vil gerne kunne trykke på en knap og så kommer der et diagram(gerne cirkel) op der viser hvor meget hverting fylder på min harddisk eller drev. Det det skal gælde både foldere og filer... Og det skal kunne ændre sig når jeg går ind i en mappe i mit program...
Avatar billede hermandsen Juniormester
23. maj 2002 - 13:32 #1
Jeg kender to måder at finde fil-størrelsen på (der er sikkert flere):

function GetFileSize1(FileName: String): Integer;
var
  F: File;
begin
  AssignFile(F, FileName);
  FileMode := 2;
  Reset(F, 1);
  Result := FileSize(F);
  CloseFile(F);
end;

function GetFileSize2(FileName: String): Integer;
var
SearchRec: TSearchRec;
begin
  if FindFirst(ExpandFileName(FileName), faAnyFile, SearchRec) = 0 then
    Result := SearchRec.Size
  else
    Result := -1;
  Sysutils.FindClose(SearchRec);
end;