Avatar billede matrix20 Nybegynder
23. juli 2000 - 13:41 Der er 38 kommentarer og
4 løsninger

Tilmelding af mailingliste

Hej..

Jeg skal på mit site bruge et felt, hvor brugeren kan tilmelde / afmelde sig et nyhedsbrev.

Her skal brugeren indtaste navn og email og dette skal så gemmes / slettes i en access database. Den skal også registrere datoen for tilmeldingen..

Da brugeren skal også have mulighed for at framelde sig tjensten tænkte jeg at der skal være to radioknapper - en til tilmeld og en til afmeld

Desuden skal den ved tilmelding checke om emailen allerede er i databasen - hvis den er skal siden bare loades igen.

Og modsat ved afmelding.

Er der nogen der kan lave dette for mig, da jeg er lidt ny indenfor asp programmering.
Avatar billede morpheus Nybegynder
23. juli 2000 - 14:21 #1
Så skal der lidt flere point i bøtten !
Avatar billede matrix20 Nybegynder
23. juli 2000 - 14:25 #2
ok... så 300 da....
Avatar billede tomsommer Juniormester
23. juli 2000 - 14:27 #3
http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/studies/multi_mailliste.asp

http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/studies/mailliste.asp

Hyg dig

Nej, der skal ikke flere point I bøtten, jeg kunne godt lave det, men lige nu gider jeg bare ikke... sorry
Avatar billede tomsommer Juniormester
23. juli 2000 - 14:29 #4
Og... kig på
http://www.netcoders.dk og http://www.activeserverpages.dk under sourcecodes.. der kan du MED SIKKERHED finde noget
Avatar billede matrix20 Nybegynder
23. juli 2000 - 14:38 #5
Hmmm... jeg tror ikke helt det er det jeg skal bruge Tomsommer....

det er ikke en funktion til at sende emails med, men til at gemme oplysninger i en database...

Ideen er nemlig at jeg skal sende nyhedsbrevet fra en helt andet program og ikke fra et web-baseret program...
Avatar billede morpheus Nybegynder
23. juli 2000 - 14:46 #6
Hejsa...

Jeg vil gerne lave det til dig !

Men der er to betingelser !

1. Point: 350
2. At du ikke for en anden til at lave opgaven !

/DouBle-T
Avatar billede matrix20 Nybegynder
23. juli 2000 - 14:49 #7
Hmmm.... betingelser.... ok da...

Men jeg vil teste det inden jeg giver pointene...

Hvornår kan du have det færdigt...
Avatar billede netsjov Nybegynder
23. juli 2000 - 16:48 #8
Stop jeg har allerede systemet liggende, så jeg kan sende det med samme. Kig på www.netsjov.nu

der virker lige som du skrev i beskrivelde, også med en access database.

mvh
Anders Lund
Avatar billede matrix20 Nybegynder
23. juli 2000 - 17:00 #9
Netsjov.. Lige hvad jeg mangler.... hvis du sender det til mig, så får du nogle point...ok???
Avatar billede matrix20 Nybegynder
23. juli 2000 - 17:04 #10
min email: screamer@superman.dk
Avatar billede tomsommer Juniormester
23. juli 2000 - 17:07 #11
morpheus >>> Øv...
Avatar billede wof Nybegynder
23. juli 2000 - 17:17 #12
netsjov>>> Netsjov kan du ikke også lige sende den til mig.

eksperten@wof.dk
Avatar billede matrix20 Nybegynder
23. juli 2000 - 17:20 #13
Jeg beklager morpheus.... men det spare dig da for arbejdet...
Avatar billede tpiil Nybegynder
23. juli 2000 - 20:23 #14
hvis du ikke får det af netsjov kan jeg godt lave noget
Avatar billede matrix20 Nybegynder
23. juli 2000 - 20:29 #15
jeg venter stadig på at han sender det, men ellers skal jeg nok give lyd fra mig
Avatar billede netsjov Nybegynder
23. juli 2000 - 20:38 #16
Jeg sender systemet i aften, jeg skal lige have opereret mint passwords ud og ligende.
Avatar billede matrix20 Nybegynder
23. juli 2000 - 21:05 #17
Det lyder sgu dejligt.... jeg glæder mig allerede...
Avatar billede netsjov Nybegynder
23. juli 2000 - 23:35 #18
wof >> kun hvis jeg for point for det!
Avatar billede dr-data Nybegynder
24. juli 2000 - 01:58 #19
hvis det ikke er til megen udlæmpe vil jeg meget gerne have tilsendt en kopi af systemet...

my mail: ivi@mobilixnet.dk
Avatar billede hansen Nybegynder
24. juli 2000 - 08:24 #20
Kan det lade sig gøre at se med over skulderen, og evt. få sendt en kopi også.

Hilsen Hansen
vfs@image.dk
Avatar billede matrix20 Nybegynder
24. juli 2000 - 10:55 #21
Hmmm... Netsjov..  Den diger hele tiden at det er en ugyldig email jeg har indtastet og jeg synes ikke rigtigt at kunne finde fejlen...

Help me..
Avatar billede tpiil Nybegynder
24. juli 2000 - 12:24 #22
skriv koden så kan vi måske hjælpe dig!!!
Avatar billede bernhof Nybegynder
24. juli 2000 - 12:58 #23
Lav 3 filer:
- mailingliste.asp
- process.asp
- db.mdb (Access Databasen)

Databasen skal indeholde en tabel \"mailingliste\" med følgende felter:
- ID (primary key)
- email (type: text, required: yes)

KODE: process.asp:
<%@ Language = VbScript %>
<HTML>
<%
Dim Conn, Data

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath (\"db.mdb\")

If Request.Form(\"chkTilmeld\") = \"on\" Then
  Set Data = Conn.Execute (\"SELECT email FROM mailingliste WHERE email=\'\" & Request.Form(\"txtMail\") & \"\'\")

  If Data.EOF Then
    Conn.Execute (\"INSERT INTO mailingliste (email) VALUES (\'\" & Replace(Request.Form(\"txtMail\"),\"\'\",\"´\") & \"\')\")
    %><BODY onload=\"java script:window.open(\'mailingliste.asp?TXT=Du+er+tilmeldt\',\'_self\')\"><%
  Else
    %><BODY onload=\"java script:window.open(\'mailingliste.asp?TXT=Du+er+allerede+tilmeldt\',\'_self\')\"><%
  End If
  Data.Close
  Set Data = Nothing
ElseIf Request.Form(\"chkAfmeld\") = \"on\" Then
  Set Data = Conn.Execute (\"SELECT email FROM mailingliste WHERE email=\'\" & Request.Form(\"txtMail\") & \"\'\")

  If Data.EOF Then
    Conn.Execute (\"DELETE * FROM mailingliste WHERE email = \'\" & Request.Form & \"\'\")
    %><BODY onload=\"java script:window.open(\'mailingliste.asp?TXT=Du+er+slettet\',\'_self\')\"><%
  Else
    %><BODY onload=\"java script:window.open(\'mailingliste.asp?TXT=Du+er+ikke+tilmeldt\',\'_self\')\"><%
  End If
%>
</body>
</html>

KODE: mailingliste.asp
<HTML>
<HEAD><TITLE>Mailingliste</TITLE></HEAD>
<BODY>
<% If Request.QueryString(\"TXT\") <> \"\" Then %><p><%=Request.QueryString(\"TXT\")%></p><% End If %>
<form name=frmMail action=process.asp method=post>
Din mail:&nbsp;<input name=txtMail size=20>&nbsp;<input type=submit value=\"OK\"><br>
<input type=radio name=chkTilmeld>Tilmeld<br>
<input type=radio name=chkAfmeld>Afmeld</form>
</BODY>
</HTML>

BEMÆRK! Brug ALDRIG FrontPage til at ændre i ASP filer! :)

Mvh. The Portal
Avatar billede bernhof Nybegynder
24. juli 2000 - 12:59 #24
Sådan noget lignende... du kan jo bare ændre i det!
Avatar billede bernhof Nybegynder
24. juli 2000 - 13:01 #25
Hovsa... Radio knapperne skal se sådan ud i stedet:

<input type=radio name=chkTilmeld value=opt>Tilmeld<br>
<input type=radio name=chkAfmeld value=opt>Afmeld
Avatar billede netsjov Nybegynder
24. juli 2000 - 17:39 #26
matrix20>>det lyder mærkeligt! Det gør den ikke hos mig. Er du sikker på at du intaster en rigtig email adresse.

Avatar billede matrix20 Nybegynder
24. juli 2000 - 23:26 #27
Ja... jeg har prøvet flere forskelige...
Avatar billede matrix20 Nybegynder
26. juli 2000 - 10:10 #28
Den kode du sendte anden gang Netsjov gør det samme....

Er det iorden hvis jeg poster koden her, så folk måske kan hjælpe..????
Avatar billede matrix20 Nybegynder
26. juli 2000 - 10:14 #29
Mikbj: Den kode som du kom med virker hellere ikke... snøft snøft..

Efter man har skrevet emailen ind i feltet og trykket ok, kommer der bare en blank skærm og den gemmer ikke noget i db\'en...
Avatar billede python Nybegynder
26. juli 2000 - 17:46 #30
Emm jeg bruger frontpage til at lave alt mit HTML/ASP .. du skal jo bare slå det fra sårn den ikke ændrer i koden .. det er godt nok kun 2000 der kan det .. men alt andet sutter jo også ..
Avatar billede bernhof Nybegynder
27. juli 2000 - 10:03 #31
PYTHON >> Right.. Men hvis man ikke ved det fucker FP koden!!
Avatar billede bernhof Nybegynder
27. juli 2000 - 10:09 #32
ANG. MIN KODE ^^^^^^

Kommer den overhovedet heller ikke med error-messages el. lign. ???
Avatar billede matrix20 Nybegynder
27. juli 2000 - 10:17 #33
Mikbj: intet, kun en hvis skærm uden noget...
Avatar billede matrix20 Nybegynder
27. juli 2000 - 13:18 #34
mikbj: hvid skærm...
Avatar billede matrix20 Nybegynder
27. juli 2000 - 13:19 #35
Jeg har forresten fundet noget kode, som nogenlunde gør det jeg ønsker - og det virker..

http://www.scriptsource.dk

under asp - mailingliste ....

Men den checker ikke om det er en gyldig emailadresse, så der er lidt point til den der kan tilføre denne funktion til koden
Avatar billede tpiil Nybegynder
27. juli 2000 - 18:01 #36
jeg har lavet en maillingliste til dig, og alle jer andre der gerne vil have den sendt til jeres email må hente det!

adressen til maillinglisten i en zip fil er
http://www.funz.dk/maillingliste.zip

jeg bruger selv maillinglisten på http://www.funz.dk så jeg ved den virker!

mvh
tpiil
http://www.funz.dk
Avatar billede tpiil Nybegynder
27. juli 2000 - 18:04 #37
det er da hvis en fejl fra ekspertens side!

men her ligger den
www.funz.dk/maillingliste.zip
Avatar billede matrix20 Nybegynder
27. juli 2000 - 23:50 #38
tpiil: Den funktion har jeg allerede via

http://www.scriptsource.dk

Men ellers mange tak...

Hvis der ikke er nogen der har en ide til hvordan jeg tilføjer en funktion, der checker om det er en gyldig email der er indtaster eller en der ved hvordan jeg helt nøjagtigt kan konvertere en access db med ID og EMAIL om til en adressebog jeg kan bruge i MS Outlook, lukker jeg spørgsmålet snart...ok
Avatar billede tpiil Nybegynder
28. juli 2000 - 00:00 #39
du skrev det scrpit du havde fundet ikke chekkede det der, du gerne ville have!!!

og jeg gad da ik se hele det script www.scriptsource.dk har lavet i gennem, bare for at chekke det!

kunne du ik skrive det MEGET mere klart næste gang du vil ha lavet noget!

www.funz.dk
Avatar billede matrix20 Nybegynder
28. juli 2000 - 00:11 #40
ok..sorry
Avatar billede matrix20 Nybegynder
29. juli 2000 - 17:03 #41
Ok... der er ingen forslag, så jeg lukker spørgsmålet...

I får lige lidt point alligevel for besværet...
Avatar billede matrix20 Nybegynder
29. juli 2000 - 17:04 #42
svar