Avatar billede mss Nybegynder
21. maj 2002 - 17:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl i database

Jeg har en tabel, hvor 2 poster ikke kan slettes -ligegyldigt hvad!

I begyndelsen var der ca. 500.000, de er slettet, men 2 poster kan ikke slettes - er der nogen som ved hvordan jeg får slettet dem. Når jeg forsøger at slette dem, får jeg en timeout fejl.

Tabellen kan heller ikke slettes og backup eller export har heller ikke været muligt....

En evt. repairtool kunne være en løsning men kender ikke nogen af den slags...
Avatar billede ocp Nybegynder
21. maj 2002 - 17:14 #1
Har du prøvet Truncate Table [tabelnavn]?
Avatar billede ocp Nybegynder
21. maj 2002 - 17:15 #2
Prøv evt. også "rollback tran" indtil query analyzer svarer at der ikke er aktive transaktioner.
Avatar billede mss Nybegynder
21. maj 2002 - 18:34 #3
Det virkede! - jeg må vist lige finde ud af, hvad truncate betyder....!
Avatar billede ocp Nybegynder
22. maj 2002 - 08:35 #4
Truncate er den "onde" måde at slette tabel-indhold en database:

TRUNCATE TABLE is functionally identical to DELETE statement with no WHERE clause: both remove all rows in the table. But TRUNCATE TABLE is faster and uses fewer system and transaction log resources than DELETE.

Til gengæld kan du ikke bruge truncate med "WHERE"-kriterier.