Avatar billede trippus Nybegynder
21. maj 2002 - 11:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

lave stream om til en moviefil, der kan afspilles

Hvordan laver man en stream om til en moviefil, der kan afspilles? Jeg er ved at streame fra mit webkamera og har fået gemt til en fil. Problemet er at jeg ikke kan afspille den fil.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 21:05 #1
Er det noget som skal bruges i Java?
Avatar billede trippus Nybegynder
21. maj 2002 - 21:16 #2
ja vi er ved at lave et alarm system bestående af en infrarødsensor og et webkamera. ja programmet skal laves i java.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 21:19 #3
Har du kigget på:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/

Jeg har ikke selv brugt, men jeg syntes at jeg har set noget om videt der engang
Avatar billede mortenbhansen Nybegynder
22. maj 2002 - 15:15 #4
kig på nedenstående eksempel, og læs i JMF dokumentationen for Java (kan downloades)

public void SaveData()
{

    Format formats[] = new Format[2];
    formats[0] = new AudioFormat(AudioFormat.IMA4);
    formats[1] = new VideoFormat(VideoFormat.CINEPAK);

    DataSource source1= null;
    DataSink filewriter = null;
    FileTypeDescriptor outputType = new FileTypeDescriptor(FileTypeDescriptor.QUICKTIME);
    Processor p = null;

    try {
        p = Manager.createRealizedProcessor(new ProcessorModel(formats, outputType));
    } catch (IOException e) {
        System.exit(-1);
    } catch (NoProcessorException e) {
        System.exit(-1);
    } catch (CannotRealizeException e) {
        System.exit(-1);
    }

    System.out.println("...to be starting SaveData()");

    source1 = p.getDataOutput();

    // create a File protocol MediaLocator with the location of the file to which bits are to be written
    MediaLocator dest = new MediaLocator("file://alarm.mov");

    //create a datasink to do the file writing & open the sink to make sure we can write to it.

    try {
        //System.out.println("filewriter initialiseres...");

        filewriter = Manager.createDataSink(source1, dest);
        System.out.println("datasink tildelt source og destination");
        filewriter.open();
    } catch (NoDataSinkException e) {
        System.out.println("fejl: NoDataSinkException " + e);
        System.exit(-1);
    } catch (IOException e) {
        System.out.println("fejl: IOException " + e);
        System.exit(-1);
    } catch (SecurityException e) {
        System.out.println("fejl: security exception " + e);
        System.exit(-1);
    }
    //  starter filewriter og processor
    try {
        filewriter.start();
    } catch (IOException e) {
        System.out.println("fejl ved start af datasink: " + e);
        System.exit(-1);
    }

    System.out.println("Saving VideoData initialized...");
    p.start();
    for (int i=0;i<40000;i++)
    {
        System.out.println(i);
    }
    p.stop();
    p.close();
    filewriter.close();
    }
Avatar billede trippus Nybegynder
23. maj 2002 - 11:17 #5
lækker besvarelse