Avatar billede diddi Nybegynder
20. maj 2002 - 17:13 Der er 7 kommentarer

Hvad betyder dette?

Hejsa..
Jeg er stødt på et problem..
hva betyder dette??

Duplicate entry '1' for key 1

den går ikke selv videre, altså, den laver ikke flere ID end et!! ;-/

- Jacob
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. maj 2002 - 17:16 #1
har du sat en UNIQUE id(id) i en database, vil du ikke få lov til at indsætte en id med samme nummer
Avatar billede diddi Nybegynder
20. maj 2002 - 17:19 #2
hmm... jeg har ikke sat den til at være unique... jeg har sat auto_increment!!!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. maj 2002 - 17:21 #3
hvis din id skal stige for hver indsættelse i din database, skal du ikke sætte id til en værdi i din insert sætning, men i databasen sætte den
id INT NOT NULL AUTO_INCREMENT,
PRIMARY KEY(id)
Avatar billede diddi Nybegynder
20. maj 2002 - 17:29 #4
Jeg skriver det sådan...

$hvor_mange = count ($id);
$skriv_id = $hvor_mange + 1;

Det virker bare ikke....!
Avatar billede beldring Nybegynder
20. maj 2002 - 18:12 #5
som sagt... det skal angives i din database!
Avatar billede tipsen Nybegynder
20. maj 2002 - 18:17 #6
hvis der er autoincrement på id-feltet, behøver du overhovedet ikke bekymre dig om at indsætte det felt - du skal ikke engang skrive det i dit INSERT-statement! - Det styrer MySQL helt selv!
Avatar billede diddi Nybegynder
20. maj 2002 - 18:18 #7
okay tak... prøver det lige tipsen