Avatar billede justdoit Nybegynder
19. maj 2002 - 19:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laves dette?

jeg har en side hvor en bruger kan oprette sig som bruger, men hvis brugernavnet allerede eksistere skal brugeren kaldes tilbage til formfeltet for at rette det.

men hvordan laver jeg det??

Se evt et eksempel her: http://www.huskpillen.dk/

Bare tryk på tilmeld så kommer det jeg mener!!
Avatar billede spectual Nybegynder
19. maj 2002 - 19:38 #1
er dit site ikke ødelagt efter tdc er holdt med deres gratis sms service eller er du tilmeldt gateway? (just curious)
Avatar billede 3355264 Nybegynder
19. maj 2002 - 20:02 #2
vil lige være med her :) vil gerne vide hvorn man gør også :)
Avatar billede -master-d- Nybegynder
19. maj 2002 - 20:22 #3
Sådan her :

SQL = "Select Count (*) AS Tael From Tabel Where Brugernavn = '" & Request.Form("brugernavn") & "'"
Set recordCount = Conn.Execute(SQL)
If recordCount.EOF Then
Brugernavn = recordCount("Brugernavn")
End If

If " & Brugernavn & " = 0 Then
SQL = "insert into Tabel(Brugernavn) values('" & Request.Form("Brugernavn") & "')
Conn.Execute(SQL)
Avatar billede justdoit Nybegynder
19. maj 2002 - 20:35 #4
Vil du ikke lige prøve at forklare hvad der skal her, og hvor det skal sættet ind hende, for jeg kan ikke lige gennemskue dette??
Avatar billede justdoit Nybegynder
19. maj 2002 - 20:52 #5
Hvad er det der sker i denne sætning??

SQL = "Select Count (*) AS Tael From Tabel Where Brugernavn = '" & Request.Form("brugernavn") & "'"
Set recordCount = Conn.Execute(SQL)
If recordCount.EOF Then
Brugernavn = recordCount("Brugernavn")
End If
Avatar billede ekpa Nybegynder
19. maj 2002 - 22:22 #6
justdoit...send mig lige en mail: esbenkasper@oncable.dk
Avatar billede justdoit Nybegynder
19. maj 2002 - 22:35 #7
Hvad skal jeg sende til dig??
Avatar billede ekpa Nybegynder
19. maj 2002 - 22:41 #8
Lidt ironisk :-) at jeg kontakter sig på denne måde, men jeg har prøvet at komme i kontakt med dig...og vi talte tidligere om et projekt, som du måske var interesseret i at være med i.

Send mig en mail, hvor der står "daw", så kan jeg fortælle dig hvad det er... jeg har ikke din nuværende mailadresse.
Avatar billede justdoit Nybegynder
19. maj 2002 - 22:41 #9
Ok nu har du den!!
Avatar billede -master-d- Nybegynder
23. maj 2002 - 13:07 #10
Den tæller hvor mange der har samme brugernavn allerede
(SQL = "Select Count (*) AS Tael From Tabel Where Brugernavn = '" & Request.Form("brugernavn") & "'").

Så siger den at hvis tabellen er gennemløbet uden resultat
(If recordCount.EOF Then)
så laver den en variabel som hedder Brugernavn.

Men kom lige i tanke om en nemmere måde

SQL = "Select Count (*) AS Tael From Tabel Where Brugernavn = '" & Request.Form("brugernavn") & "'"
Set recordCount = Conn.Execute(SQL)
If recordCount.EOF Then
SQL = "insert into Tabel(Brugernavn) values('" & Request.Form("Brugernavn") & "')
Conn.Execute(SQL)
End If

Dermed bliver den lidt kortere.
Håber det er svar nok..