Avatar billede soccoro Nybegynder
18. maj 2002 - 17:25 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Problem med link

Hej alle.

På min HTML-side vil jeg kan hente vise indholdet af en PHP fil, og til det bruger jeg denne kode:

<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="gbog.php"></script>

For det første virker det ikke, for det andet for jeg den "Udført, men med fejl på siden"

Hvorfor?
Avatar billede bransholm Nybegynder
18. maj 2002 - 17:26 #1
<script language="JavaScript" type="text/html" src="gbog.php"></script>
Avatar billede soccoro Nybegynder
18. maj 2002 - 17:32 #2
Det virker stadig ikke. Jeg får intet output
Avatar billede medions Nybegynder
18. maj 2002 - 17:44 #3
Du kan jo ikke inkludere en .php fil via JavaScript! - Det er du nødt til at gøre gennem SSI, Server Side Includes! -Du kan kun inkludere .js filer gennem JavaScript! ex:
<script language="javascript" src="fil.js">

Prøv at gøre som følgende:
<!-- #Include file="gbog.php" -->

//>Rune
Avatar billede soccoro Nybegynder
18. maj 2002 - 17:51 #4
hvad nu hvis den maskine siden ligger på, ikke understøtter SSI. ???
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. maj 2002 - 18:02 #5
så må du enten gøre hele den store side til en .php fil og bruge
    include( "gbog.php" );

eller også skrive gbog.php om så det output den laver er javascript kode der skriver det ønskede ind i siden.
Avatar billede soccoro Nybegynder
18. maj 2002 - 18:05 #6
prøv at se på http://www.hostedscripts.dk Der virker det fint. det er noget i den stil jeg ønsker. det skal bruges som support til et program ...
Avatar billede soccoro Nybegynder
18. maj 2002 - 18:13 #7
kan i se hvorfor det ikke virker på din computer ?
Avatar billede soccoro Nybegynder
18. maj 2002 - 18:18 #8
din = min

det er altså weird det her ....
Avatar billede soccoro Nybegynder
19. maj 2002 - 09:39 #9
har i fundet ud af deres lille system ??
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. maj 2002 - 09:52 #10
Næe, jeg kunne ikke engang finde ud af hvor på http://www.hostedscripts.dk side du snakkede om.
Avatar billede soccoro Nybegynder
19. maj 2002 - 10:10 #11
prøv at oprette jeg, og vælge fx. basic scripts. der står der en kode øverst, når man indsætter den kode, virker det. den linker da til et php script ...
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. maj 2002 - 10:28 #12
På siden står ser godt nok
      "Klar til at blive sat ind på din side"
men det er ikke korrekt. det '<ønskede parametre>' der står tilsidst skal udskiftes med de korrekte parametre for netop de scripts du ønsker at bruge.

<script language="JavaScript1.2" type="text/javascript" src=
"http://www.hostedscripts.dk/scripts/basic/basic.php4?uid=415&<ønskede parametre>">
</script>

Hvad de ønskede parametre skal være finder du ud af ved at læse dokumentationen for de enkelte scripts.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. maj 2002 - 10:35 #13
PS: Jeg kikke så også på gæstebog derinde. og den vejledning der kommer frem minder overhovedet ikke om det du skriver i spørgsmålet.

En god regel når man skal installer noget er først at gøre det 100% efter vejledningen uden at modificere nogetsomhelst.
Når man så har fået det til at virke kan man begunde at tilrette efter sine egne ønsker.
Hvis du prøver at gæøre begge dele på een gang ved kun gud hvad det er der laver probler og forhindrer det i at virke.

mvh JakobA
Avatar billede soccoro Nybegynder
19. maj 2002 - 11:18 #14
jeg vil ikke bruge deres scripts....

jeg vil bruge samme system. altså med javascript linke til og vise et php script ....
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. maj 2002 - 11:32 #15
Ok.

Med normal php genererer du html-kode
  echo "<p>dette  er $navn's gæstebog</p>";

Hvis din kode skal includeres via et <script tag skal den kode du genererer være javascript kode.
eksemplet ovenfor bliver til:
    echo "document.write( \"<p>dette  er $navn's gæstebog</p>\" );\n";

Og nu er det så javascript der skriver den korrekte html-kode ind på din side der hvor du har skrevet dit script tag.

Derudover kan .php filen så lave allemulige interne php ting såsom at så op i databasen og finde ud af hvad der skal skrives. men al det output filen laver skal være javascript kode.

Det giver en masse strenge der indeholder strenge, så du skal holde tungen lige i munden med at lave de rigtige anførselstegn på de rigtige måder.

mvh JakobA
Avatar billede soccoro Nybegynder
19. maj 2002 - 11:51 #16
Ok, jeg prøver det ....
Avatar billede soccoro Nybegynder
19. maj 2002 - 11:55 #17
Min php fil ser således ud:

<?
echo "document.write(\"Dette er en gæstebog\");\n";
?>

og jeg linker til den således:

<script language="JavaScript" src="http://isc-scripts.h4f.dk/test.php">

Men jeg får intet output ...
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. maj 2002 - 12:04 #18
husk at skrive </script> bagefter:

<script language="JavaScript" src="http://isc-scripts.h4f.dk/test.php"></script>
Avatar billede soccoro Nybegynder
19. maj 2002 - 12:06 #19
weeee, nu virker det... jeg prøver osse lige med en query ..
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. maj 2002 - 12:06 #20
Og husk også at  language="javascript"  er forældet. hvis du vil udelade en af dem skal det være den, ikke  type="text/javascript"

<script language="JavaScript" type='text/javascript' src="http://isc-scripts.h4f.dk/test.php"></script>
</img/t.gif> </img/t.gif> </img/t.gif>
Avatar billede soccoro Nybegynder
19. maj 2002 - 12:08 #21
$qry = mysql_query("SELECT * FROM gbook WHERE uid = '$uid'");
while($r = mysql_fetch_array($qry)){
echo "document.write(\"$r[creator]\");\n";
}

hvis jeg prøver den, får jeg en "Done, but with errors on the page"
Avatar billede soccoro Nybegynder
19. maj 2002 - 12:10 #22
nææ, nu er den der ikke mere. nu kommer der bare ikke noget output ...
Avatar billede soccoro Nybegynder
19. maj 2002 - 12:10 #23
grr, nu kommer den igen.

Altså jeg får den error, og der kommer ikke noget output ....
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. maj 2002 - 12:12 #24
hvordan ser text.php ud nu? det er nok noget med anførselstegn.
Avatar billede soccoro Nybegynder
19. maj 2002 - 12:13 #25
<?
include("./config.php");
$qry = mysql_query("SELECT * FROM gbook WHERE uid = '$uid'");
while($r = mysql_fetch_array($qry)){
echo "Document.write(\"$r[creator]\");";
}
?>
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. maj 2002 - 12:16 #26
Øh... kan man bare sådan indsætte et arrayopslag i en streng?

prøv med:
echo "Document.write(\"" .$r[creator] ."\");";

mvh JakobA
Avatar billede soccoro Nybegynder
19. maj 2002 - 12:17 #27
nope, jeg får stadig samme error ....
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. maj 2002 - 12:23 #28
Doh.. :-))

document skal staves med lille d forrest. (javascript ser forskel på store og små bogstaver).
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. maj 2002 - 12:29 #29
men php-delen af det virker nu jeg får en fil der indeholder:
Document.write("Jawiki");Document.write("sdfgsdfg");Document.write("liuhloiu");Document.write("test");Document.write("asdf");
Avatar billede soccoro Nybegynder
19. maj 2002 - 12:34 #30
ja, det virker nu. tak for hjælpen. du får lige point ...
Avatar billede soccoro Nybegynder
19. maj 2002 - 12:36 #31
hvordan er det nu jeg indstiller IE til at vise fejlene hvis der er script fejl ??
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. maj 2002 - 12:38 #32
Det er under "internet indstillinger" -> "Advanced" etsted i den lange liste af ting man kan vælge fra og til.
tak for points.

mvh JakobA
Avatar billede soccoro Nybegynder
19. maj 2002 - 12:42 #33
nu får jeg en mystisk error med ) expected on line 10. men linie 10 ser således ud:
<script type="text/javascript" src="http://isc-scripts.h4f.dk/gbog.php?uid=1">
Avatar billede soccoro Nybegynder
19. maj 2002 - 12:45 #34
nu får jeg den på linie 2. position 29. men der er slet ikke nogen position 29