Avatar billede badaa Nybegynder
16. maj 2002 - 11:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Åben to forskellige sider i to forskellige frames?

Problemet er, at jeg ikke kan få skiftet den frame hvori mit link er.
Min kode ser ud som følger:
<head>
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function go(lort, pis){
  window.parent.frames["main_right"].location.href=lort;
  window.parent.frames["main_left"].location.href=pis;
}
-->
</script>
</head>
<body>
<a href="java script:;" onclick="go('http://tv2.dk','http://www.google.com')";></a>
</body>

Den skifter "main_right" framen, men ikke "main_left"...
Nogen forslag?
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 11:09 #1
Må man egentlig godt vise andre hjemmesider i en frame på ens egen side?
Avatar billede badaa Nybegynder
16. maj 2002 - 11:12 #2
Det er bare et eksempel! Jeg skal ikke linke til de sider, det er bare et eksempel.
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 11:14 #3
badaa>Det var mere fordi jeg har set hjemmesider der gør dette. Troede nemlig, at det var ulovligt.
Avatar billede badaa Nybegynder
16. maj 2002 - 11:15 #4
Aah okay :)
Jeg ved det ikke...
Avatar billede prodic Mester
16. maj 2002 - 11:16 #5
Avatar billede badaa Nybegynder
16. maj 2002 - 11:21 #6
prodic> Det er det samme som jeg har gjort... virker ikke.
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. maj 2002 - 11:33 #7
schulze >> ikke ulovligt, bare ubehøvlet.
badaa >> det du har skrevet burde virke. Så når det ikke gør må der være noget andet galt, fx en stavefejl så 'main_left' ikker er 100% korrekt skrevet.
der er forskel på store & små bogstaver.
der bør ikke anvendes _ tegn i navne der bruges i javascript.
1 (ciffer eet) og l (bogstav lille L) ligner hinanden en del.

mvh JakobA
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. maj 2002 - 12:33 #8
Hvad med at fjerne det href="java script:" du alligevel ikke bruger??

<a href="#" onclick="go('http://tv2.dk','http://www.google.com')";></a>
Avatar billede badaa Nybegynder
16. maj 2002 - 12:55 #9
nikolajdu> Det virkede sgu! Der skete faktisk noget... Tak for det.
... Skal jeg give dig point?? (hvordan?)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. maj 2002 - 12:57 #10
Ok da :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. maj 2002 - 12:57 #11
Hov da. Ikke 55 point, så hellere give mig 15 og tage resten selv eller måske bedre - At dele dem mellemalle :)