Avatar billede joker73arb Nybegynder
18. juli 2000 - 16:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

link fra button til serverside script...

Jeg har en HTML-side med et vbscript der benytter XML...denne side skal være en asp side istedet for en HTML-side..

i starten af denne side er der en knap der skal kalde dette vbscript, når der trykkes på den. Den Subrutine der kaldes er et sub-element i det før omtalte VBScript. Dette Script skal afvikles som serverside. Starten af mit script ser sådanne ud:

<SCRIPT LANGUAGE="VBScript" RUNAT=SERVER>
Sub ButtonTryk

        ResponseText.Value = "Please stand by while searching....

        Dim strXML, strIdentity, strRequest, strFilter
        strIdentity = "<Application><VendorId>FLCN</VendorId><VendorType>G</VendorType><SourceId>PTESTS</SourceId><SourceType>G</SourceType></Application><User><UserId>NNNNN</UserId><Pseudo>MMMM</Pseudo></User>"

strRequest = "<FareQuoteSuperBB_8_0><AirAvailMods><GenAvail><NumSeats>" & numberofpax.value & "</NumSeats><Class></Class><StartDt>" & datetravelout.value & "</StartDt><StartPt>" & departcity.value & "</StartPt>"
......osv...
End Sub
....osv...

Response teksten er et defineret felt hvor svaret på denne XML forespørgsel skal vises som ren tekst...

Som man også kan se skal brugeren taste nogle værdier ind nogle bokse midt på siden, som så bruges senere (___.value)

Hvordan får jeg kaldt dette script fra denne knap????????
Avatar billede sjensen Nybegynder
18. juli 2000 - 17:09 #1
Er det ikke bare at bruge <action="buttontryk"> som en del af knappens tags ?
Avatar billede joker73arb Nybegynder
19. juli 2000 - 11:01 #2
Nope det var ikke det!! Den del af scriptet der kaldes fra knappen er åbentbart usynligt for resten af siden når scriptet bliver afviklet server-side... :-(
Avatar billede jpk Nybegynder
19. juli 2000 - 12:38 #3
Scripts der afvikles server-side, er udført når browseren modtager koden (som ren HTML), det udføres altså ikke dynamisk på klienten!
Hvad med at kalde siden igen (ved knappens submit-handler) med en ’mode-variabel’ som QueryString og så lave noget lignende:
<%
mode = Request.Querystring("mode")
IF mode = "Buttontryk" THEN ButtonTryk()
END IF
%>

Måske kan det bruges?
v/h Jacob
Avatar billede ricardo Nybegynder
19. juli 2000 - 12:50 #4
Du kan gøre sådan her (IE > 4 only, men du bruger vist IE 5, ikke?)

<input type=button Value="klik her" Onclick="location.href='http://www.mydomain.com/myscript.asp'">

Det laver knappen om til et link til dit script.
Avatar billede joker73arb Nybegynder
19. juli 2000 - 13:03 #5
>>> Ricardo.. Jeg skal ikke bruge et link, idet brugeren ikke skal se/videredirigeres til dette script, men jeg skal have afviklet de SUB-elementer(med nogle værdier som brugeren har indtastet) der er i dette så det kan bleve vist i en textbox.

>>>JPK.. jeg vil lige kigge på det..

Joker
Avatar billede joker73arb Nybegynder
21. juli 2000 - 10:06 #6
Kan man evt automatisk starte dette script ved pageload????? istedet for en knap???
Avatar billede januskh Nybegynder
27. juli 2000 - 20:18 #7
Således:

<INPUT TYPE=\"BUTTON\" ID=\"btnKnap\" VALUE=\"Klik her\" NAME=\"ETELLERANDET\">

I dit VBSCRIPT kan du lave en sub rutine som hedder:

<SCRIPT LANGUAGE=\"VBScript\">
Sub btnKnap_OnClick()
  Msgbox \"Hejsa\"
End Sub
</script>

Prøv det...

Avatar billede joker73arb Nybegynder
02. august 2000 - 09:35 #8
>>> januskh.... Det er det jeg er efter, men kan man sætte den op til at køre serverside???? og kalde en anden side???

Joker
Avatar billede joker73arb Nybegynder
21. februar 2001 - 13:21 #9
Har selv løst problemet, på en HELT anden måde..
Ellers mange tak allesammen for jeres besvarelser..
_Og tålmodigheden..;)