Avatar billede kimstaal Nybegynder
16. juli 2000 - 20:43 Der er 2 kommentarer

Hjælp!!! (noget med referer)

Hej!
Jeg er ved at lave et statistik system. Jeg ønskerbla. at registrer hvor brugeren kommer fra (referer). Jeg har nedstående kode, men der bliver ikke fyldt noget i Session("ref1") !?! Jeg tjekker scriptet via et link til nedstående kode, så der burde komme et referer med i headeren, men det gør der ikke?!?! Jeg har brugt masser af tid på det, men har nok stirret mig blind. Er der en, der kan hjælpe?
<%
Response.Buffer = true
Session("ref1") = request.serverVariables("HTTP_REFERER")
IF request.cookies("er") <> "" THEN
  Response.Redirect "index.htm"
END IF
if request.querystring("brede") = "" THEN
%>
<script language="JavaScript">
{
hojde = screen.height
brede = screen.width
location.href = "default.asp?brede=" + brede + "&hojde=" + hojde
}
</script>
<%
else

response.cookies("er") = "true"
response.cookies("er").expires = now()+1
strHojde = request.querystring("hojde")
strBrede = request.querystring("brede")
strOplos = strBrede&"*"&strHojde
strBrowser = request.serverVariables("HTTP_USER_AGENT")
dato = "20"&right(date(),2)&"-"&right(left(date(),5),2)&"-"&left(date(),2)
[Her sætter jeg det ind i databasen]
Response.Redirect "index.htm"
end if
%>
Avatar billede flemming Nybegynder
16. juli 2000 - 21:43 #1
Så vidt jeg kan se er der ikke noget umiddelbart i vejen for at referer ikke skulle gemmes.

Er du sikker på at du ikke har lavet en banal fejl som f.eks. at du ikke bruger det samme id som det du har skrevet med ("ref1") ?

En anden mulighed er at din browser simpelt hen ikke sender http_referer. det kan du evt teste ved at lave en side som kun skriver http_referer ud :

<%=request.serverVariables("HTTP_REFERER") %>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. juli 2000 - 00:03 #2
Det eneste jeg kan komme til at tænke på yderligere, er at der jo ikke kommer noget
i HTTP_REFERER hvis du selv skriver noget i adresselinien i browseren. Kun hvis du
trykker på et link.