Avatar billede flash_kongen Nybegynder
13. maj 2002 - 11:02 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Automatisk convetering af wordfiler til PDF

Automatisk konvertering af word-filer  til PDF

Jeg står løbende og skal konverterer store mængder af Word-filer (doc format ) om til PDF. Det jeg søger er evt. et lille batch program som kan konverterer en hel bunke Word-filer om til PDF en vending. Det alder bedste ville være at når filerne blev gemt inde i Word blev der automatisk oprettet en PDF af den gemte fil, som der blev gemt i en selvstændig mappe. Hvis der er nogle af jer dygtige og kloge personer derude som kender noget til dette vil jeg meget gerne høre fra jer. På forhånd tak.
Avatar billede rvm Nybegynder
13. maj 2002 - 11:08 #1
Du kan optage en wordmakro, der gemmer som PDF og så kører denne makro på hændelsen gem i Word - eventuelt med et spørgsmål om filen skal gemmes i PDF også og hvad den skal hedde.

Jeg har desværre i et PDF program, så derfor kan jeg ikke udarbejde koden til dig.
Avatar billede benson Nybegynder
13. maj 2002 - 11:09 #2
lytter
Avatar billede rvm Nybegynder
13. maj 2002 - 11:09 #3
Jeg har desværre ikke et PDF program, så derfor kan jeg ikke udarbejde koden til dig.
Avatar billede benson Nybegynder
13. maj 2002 - 11:22 #4
Læg koden i denne makro, så bliver den gemt når du lukke dokumentet !
Private Sub Document_Close()
    MsgBox "Closing the document"
End Sub
Avatar billede benson Nybegynder
13. maj 2002 - 11:23 #5
Husk at få den med i normal.dot
Avatar billede rvm Nybegynder
13. maj 2002 - 11:25 #6
I normal.dot under ThisDocumnet
Avatar billede tipsen Nybegynder
13. maj 2002 - 11:45 #7
Du kan udskrive Word-dokumenter til PDF, hvis du har installeret Adobe Acrobat - så er det bare at markere alle dokumenterne i stifinderen, vælge udskriv og vælge pdf-printeren.
Avatar billede flash_kongen Nybegynder
13. maj 2002 - 12:35 #8
Tak for de hurtige svar. Det jeg søger er hen af det benson og rym er inde på, nemlig at automatisk gemme PDF samtidig med at word filen gemmes. Dette skyldes at filerne ligger i mange forskellige mapper og bliver rette jævnligt. PDFerne skal bruges til tryk og det ville være en god ting at de var opdateret automatisk. Jeg har dog et lille problem med at lave makro’en ( jeg har ikke rodet med  makro’er i meget langt tid ) Jeg kan godt få det lavet så jeg kan gemme til PDF ved at afspille en makro, men hvordan laver jeg det så det sker når jeg trykker på gem.
Avatar billede rvm Nybegynder
13. maj 2002 - 12:38 #9
Desværre så fik jeg fortalt mig lidt m.h.t. gem. Det kan man faktisk ikke umiddelbart i Word (hvorimod det er en indbygget funktionalitet i Excel?!). Men du kan gøre det på luk i stedet for og der bruger du:

Sub Document_Close()
    Kode
End Sub

Husk at koden skal ligge i ThisDocument
Avatar billede benson Nybegynder
13. maj 2002 - 12:48 #10
du åbner editoren méd F11 og klipper makrokoden ud under moduls og indsætter den i
Private Sub Document_Close()
    Indsæt koden her
End Sub
Avatar billede benson Nybegynder
13. maj 2002 - 12:48 #11
Og som rvm skriver i ThisDocument !!!
Avatar billede flash_kongen Nybegynder
15. maj 2002 - 07:57 #12
Tak for hjælpen, da både benson og rym har givet brugbare svar deler jeg pointene mellem jer. Beklager at jeg først får det gjort nu.
Avatar billede benson Nybegynder
15. maj 2002 - 13:07 #13
det er helt i orden !

Tak for pointene ;-)