Avatar billede matrix20 Nybegynder
15. juli 2000 - 19:05 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Serverfejl med ASP

Hvor laver følgende kode en intern http 500-serverfejl når den køres på www.azero.dk's server.... ???

------kode-----

<!-- #include file="string.inc" -->
<%
    ' Tilslutter til Databasen
    set conn = server.createobject("ADODB.connection")
    conn.Open strBanner

    id = request.querystring("id")

    SQL = "select * from T_banner where id=" & id

    Set RS = conn.execute(SQL)
    Antalclick = RS("antal_click") + 1
    Set Recordset1 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
    Recordset1.Open SQL, Conn, 2, 3
    Recordset1("antal_click") = Antalclick
    Recordset1.Update
    Recordset1.Close

    'Sender personen videre til Linket
    Response.redirect "http://" & RS("link")

    Set conn = Nothing
    Set RS = Nothing
%>

----kode----

koden er fra en banner system, og den viser bannerne fint..

Desuden virker det forresten på min egen computer med PWS..

Er det min udbyders server der er noget galt med.????
Avatar billede ortrak Nybegynder
15. juli 2000 - 19:08 #1
kan man ikke få lov til at se string.inc?

prøv at skrive: "on error resume next" i toppen.
I bunden skriver du så:

if err <> 0 then
response.write err.description
end if

Hvad skriver den så?

/ortrak
Avatar billede matrix20 Nybegynder
15. juli 2000 - 19:18 #2
Hmm...

Når jeg skriver det ind i koden virker det fint og som det skal... var det meningen???
Avatar billede ortrak Nybegynder
15. juli 2000 - 19:30 #3
øhm. nej. Det virker givetvis heller ikke som det skal. Det der sker er, at der køres videre i koden selvom der opstår fejl og til sidst skrives der så en fejl-beskrivelse.

Men prøv lige at skriv string.inc her.

/ortrak
Avatar billede matrix20 Nybegynder
15. juli 2000 - 19:33 #4
here u go...

----

<% dim strBanner

strBanner = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=d:\home\mitdomain\www\banner\banner.mdb" & ";UID=admin;PWD=;"

%>

-----

MITDOMAIN er selvfølgelig et andet ord, men da siden ikke er færdig vil jeg ikke lige afsløre det endnu...hehe
Avatar billede matrix20 Nybegynder
15. juli 2000 - 19:34 #5
jeg bruger forresten string.inc i andre asp sider, hvor det virker fint...
Avatar billede matrix20 Nybegynder
15. juli 2000 - 19:49 #6
Hvis jeg fjerner linien med Response.redirect... i koden kommer følgende fejl

---

Operation is not allowed in this context.

---

Jeg tror derfor et der er noget galt med den funktion der skal skrive antal_kliks i databasen... Den gør det nemlig ikke...

Men hvad gør jeg så nu????
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
15. juli 2000 - 20:00 #7
Det med at skrive stien på serveren kan godt volde problemer..

prøv måske istedet..

DirPath        =    Request.serverVariables("APPL_PHYSICAL_PATH")
MDBPath        =    "/banner/banner.mdb"
DBPath        =    Dirpath & MDBPath
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & DBPath & ";DriverId=25;FIL=MS Access"
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
15. juli 2000 - 20:02 #8
har de forøvrigt ikke nogen regl for hvor du må du må ligge din Database ?

Normalt er det ikke tiladt bare at ligge den hvor som helst på serveren.

Måske skulle du tjekke det !
Avatar billede morpheus Nybegynder
15. juli 2000 - 21:13 #9
inkognito1>>
Der er ingen regler mht. til databse placering hos Azero !

Det kan jeg fortælle dig da jeg selv er administrator på: http://fdf-tommerupst.dk !

/Double-T
Avatar billede ricardo Nybegynder
15. juli 2000 - 21:43 #10
forresten: du kunne klare din opdatering sådan her:

sql ="update t_banner set antalclick = (antalclick + 1) where id = " & id

cn.execute(sql)
Avatar billede flemming Nybegynder
15. juli 2000 - 22:24 #11
Din http 500 fejl opstå sandsynligvis fordi url du kommer frem til i sidste line er "ikke eksistrende".

1) du laver redirect INDEN du lukker databasen, skriv i stedet:
  strURL = "http://" & RS("link")
  RS.Close
  Conn.Close
  Set RS = Nothing
  Set conn = Nothing
  Response.redirect strURL

2) Dit scrpit vil fejle med en runtime fejl hvis det kaldes med et tomt ID (""). reserver istedet for ID=0 til ukendte banner klick:
  id = request.querystring("id")
  If NOT IsNumeric(id) OR id="" Then id=0

3)Når du tester din kode så slå redirect fra og udskriv URL istdet for, så er det en del nemmere at få løst problemerne, f.eks:
  If bolDebug Then
      Response.Write( "URL=" &strURL )
  Else
      Response.redirect strURL
  End If

Avatar billede matrix20 Nybegynder
15. juli 2000 - 22:33 #12
Jeg har vist løst problemet...

Det med at databasen skulle ligge i et bestemt directory var rigtig nok..

ang. update af databasen hjalp det hvis jeg bare skrev et 1-tal i de felter der skulle opdateres - derefter ville den godt opdatere dem....

Så hvis INKOGNIT1 vil lave et svar, så har kan få hans point....
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
15. juli 2000 - 23:38 #13
:O)