Avatar billede cirke_line Nybegynder
12. maj 2002 - 16:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

skalering

Jeg kan ikke få min flash movie til at være skalerbar når jeg sætter den ind i et HTML dokument i en tabel der er angivet til 100 % i størrelsen. Burde det ikke være muligt? Min kode står nedenfor! F.eks. på www.bbdo.dk ser det ud til det er muligt!

<html>

    <head>
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
        <title>uniqdesign.dk</title>
    </head>

    <body bgcolor="white">
        <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" width="800" height="550">
  <param name=movie value="file:///C|/Programmer/Macromedia/Dreamweaver%204/Lessons/Lesson%20Files/1.swf">
  <param name=quality value=high>
  <embed src="file:///C|/Programmer/Macromedia/Dreamweaver%204/Lessons/Lesson%20Files/1.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="800" height="550">
  </embed>
        </object>
    </body>

</html>
Avatar billede cirke_line Nybegynder
12. maj 2002 - 16:27 #1
Skal det måske ud på en server for at virke? Jeg ser det jo kun lokalt på maskinen p.t.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
12. maj 2002 - 16:42 #2
file -> publish settings -> html

Der kan du sætte bredden til fx 100 procent.
Tror det er det, som du har brug for, men er ikke hel sikker.
Avatar billede cirke_line Nybegynder
12. maj 2002 - 16:49 #3
nej ikke helt - jeg kan godt publish´e min movie og gøre swa filen skalerbar. Det der går galt er når jeg sætter den ind i på min html side. Så vil siden ikke længere skaleres når den vises i browseren. Det må da kunne lade sig gøre? Min tabel jeg sætte swa filen i er jo sat i %.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
12. maj 2002 - 18:37 #4
Du kan kun skalere den nedaf. Hvis den skal være større må du "lave den større".
Avatar billede wilweb Nybegynder
13. maj 2002 - 00:58 #5
hvorfor ændrer du ikke bare width="800" height="550" til width="100%" height="100%"> i din HTML så vil den jo altid værer 100 % af den plads du har sat til rådighed i din tabel. Det skal gøres 2 steder!!
Avatar billede cirke_line Nybegynder
13. maj 2002 - 09:28 #6
til legende.dk: Man kan godt skalere sin movie større i Flash. Det er vektor grafik, så derfor kan det lade sig gøre.
Jeg forstår åbenbart ikke at forklare mit problem, for jeg får ikke det svar jeg søger. Prøver at hitte ud af det ved at spørge på min skole. Tak for indsatsen til jeg der prøvede at hjælpe!
Avatar billede wilweb Nybegynder
13. maj 2002 - 13:15 #7
Prøv nu at høre lidt efter! I den HTML kode du har sat op i spørgsmålet er det på forhånden fastlagt at width="800" og height="550". så kan du hverken skallere op eller ned, hvis du gør som jeg tidligere svarede, sætter  width="100%" height="100%" så vil din flash swf altid følge brugerens browser.
Eller fatter jeg heller ikke dit spørgsmål..................
Avatar billede baitianlong Nybegynder
13. maj 2002 - 14:14 #8
Som jeg sagde kan man skalere nedaf, men du kan ikke få en flash på 800 pixels til at fylde mere end det !!!!!
Mht. vektorgrafik.. Jaa' det er da rigtigt, hvis du ikke importerer billeder eller andet, men tegner det hele i flash !!!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
13. maj 2002 - 14:18 #9
I den flash du har linket til står der dette i koden:

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://active.macromedia.com/flash2/cabs/swflash.cab#version=4,0,0,0" id="bbdo" width="100%" height="97%">
            <param name="movie" value="bbdo.swf">
            <param name="loop" value="false">
            <param name="quality" value="high">
            <param name="bgcolor" value="#FFFFFF">
            <embed src="bbdo.swf" loop="false" quality="high" bgcolor="#FFFFFF" width="100%" height="97%" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash">
        </object>

...Og det er fint. -Men den kan aldrig vokse større end den er lavet... Kun krympe
Avatar billede baitianlong Nybegynder
13. maj 2002 - 14:22 #10
Jeg må spise mine ord igen. Beklager min "uvidenhed"
Hvis du i publish settings under html vælger size=percent=100% x 100% ,gør den det sgu' (o;

-Så blev jeg også klogere.
Beklager fejlen.