Avatar billede japex Nybegynder
11. maj 2002 - 14:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kommunikation mellem appletter

Jeg sidder med et stort java program udviklet i JBuilder6. Vi har anvendt AppletContext til at linke to appletter ... apletterne kan kun tilgå hinandens objekter og variable - ikke ændre dem. Applet2 kører en animation ud fra brugerens input i Applet1, og Applet2 har derfor allerede en timer til animationen som vi også bruger til at "lytte" på variablen "Started" i Applet1 ... på den måde starter Applet2 først rigtigt når Applet1 er udfyldt...

Anyway.... dette virker fint i JBuilders egen HTML viewer, men i Netscape (glem IE der virker det da SLET ikke) initieres begge appleter fint i samme HTML dokument, men tilsyneladende taler de ikke ordentligt sammen for Applet2 registrerer ikke når der trykkes start i Applet1 ...

Nogen ide om hvad det kan skyldes, og hvordan det kan løses?
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
11. maj 2002 - 15:46 #1
For du nogen exceptions?

Bruger du funktionalitet der ligger ud over hvad man må i sandbox?
Avatar billede japex Nybegynder
11. maj 2002 - 15:58 #2
Java Console giver ikke det mindste, og appletterne kører 100% exceptionfrit i JBuilder6.
Avatar billede soelvpil Nybegynder
12. maj 2002 - 08:37 #3
Bruger du noet der kræver en "nyere" jdk? Swing? Collections?
Avatar billede soelvpil Nybegynder
22. januar 2003 - 21:55 #4
Ok, mit "svar" var vist nærmere et spørgsmål.

Jeg formoder du har fået løst problemet, og ikkelængere mangler hjælp.

I så fald synes jeg du skulle lave et svar selv, som du så accepterer og lukker spørgsmålet.

Hvis du stadig har et problem, kan du måske vække opmærksomhed ved at stille et nyt spørgsmål.
Avatar billede japex Nybegynder
23. januar 2003 - 08:40 #5
Der var en af JBuilders pakker, som man skulle lægge med appletterne for at det virkede ....