Avatar billede kornfreak Nybegynder
09. maj 2002 - 12:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

C# - Nedarvning af 2 klasser?

Jeg står med et problem. Jeg har en klasse der skal nedarve fra en anden klasse, men jeg vil også gerne nedarve Page objectet i min klasse, hvordan gør jeg det?

Jeg har iøvrigt problemer med at bruge f.eks Response.Write fra en .cs fil selvom jeg bruger Page objectet. Har det noget at gøre med man ikke må bruge Page objectet i en .cs fil ? isåfald kan det løses på andre måder?
Avatar billede nute Nybegynder
09. maj 2002 - 12:56 #1
man kan ikke arve fra 2 klasser. det du kan gjøre er å arve fx Page klassen i den klasse du egentlig vil arve:

class BaseClass : Page{}

class SubClass : BaseClass {}

deretter har Subclass tilgang til Page klassen
Avatar billede kornfreak Nybegynder
09. maj 2002 - 14:22 #2
Svar lige :)
Avatar billede nute Nybegynder
09. maj 2002 - 14:23 #3
svar
Avatar billede kornfreak Nybegynder
09. maj 2002 - 14:25 #4
Funkede sgu perfekt :)

Men det løser dog ikke det sidste jeg skrev :(
Avatar billede snepnet Nybegynder
13. maj 2002 - 23:24 #5
Jeg kan ikke ligefrem anbefale nedenstående, men det gør da det du beder om:

//funktion i komponenten:
public void WriteSomething(System.Web.UI.Page page)
{
  page.Response.Write("test");
}

//funktion i formen
private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
{
  EkspertenWEB.Components.SmallFunctions sf = new  EkspertenWEB.Components.SmallFunctions();
  sf.WriteSomething(this.Page);
}

ikke noget trylleri i det... du sender bare page-objektet med som parameter.