Avatar billede zippery Nybegynder
08. maj 2002 - 19:20 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ny PC i serverkabinet?

Jeg har sammensat følgende dele, der gerne skulle udgøre min nye PC:
Tyan Thunder i860 s2603 bundkort
dual intel pentium 4 xeon 2.2 GHz procecessorer
2 PC800 RDRAM 256 MB blokke
Asus V8460 Ultra
seagate Cheetah X15-36LP 18.4 GB SCSI harddisk
Hertil kommer almindeligt floppy- og CDromdrev

Men bundkortet er for stort til almindelige kabinetter og rack på indtil 4U.

Jeg ved ikke, hvad jeg skal stille op med hensyn til køb af kabinet. Er der nogen, der kan hjælpe.

Jeg har hørt lidt om vascos serverkabinetter og måske ender jeg med at bruge et sådant. Jeg har dog ikke kunne finde billeder af dem.

I øvrigt er jeg lidt i tvivl om powersupply. Er minimum ikke 2 gange 300 watt?
Avatar billede zippery Nybegynder
08. maj 2002 - 19:20 #1
Der skal i øvrigt også puttes et soundblaster platinum EX lydkort i...
Avatar billede wanix Praktikant
08. maj 2002 - 19:24 #2
Hvad med det her her: Chieftec Dragon Full Tower DA-01BD ATX. Findes på edbpriser.dk. to af mine venner har det, og er meget tilfredse med det!
Avatar billede scz Nybegynder
08. maj 2002 - 19:25 #3
Hvad med lidt RAID (Redundant Array of Independent Disks)?
Hvis du ikke kender ngt til RAID så er denne her site måske ngt du skulle kigge på -:)
http://www.webopedia.com/TERM/R/RAID.html
Avatar billede wanix Praktikant
08. maj 2002 - 19:27 #4
Du kan også få den i andre farver og sån. Men Chieftech laver nogle rigtig gode hightower/server kabinetter, som heller ikke koster en bondegård.
Avatar billede zippery Nybegynder
08. maj 2002 - 19:37 #5
Det hypotetiske spørgsmål er hermed lukket...
Avatar billede zippery Nybegynder
08. maj 2002 - 19:38 #6
Undskyld, jeg troede ikke der var nogen svar... Fortsæt
Avatar billede zippery Nybegynder
08. maj 2002 - 19:42 #7
Det foreslåede Chieftec kabinet er for lille!
Avatar billede zippery Nybegynder
08. maj 2002 - 19:47 #8
Ingen bedre forslag!
Avatar billede wanix Praktikant
08. maj 2002 - 19:47 #9
For lille?? Hvor stort er det mobo???
Avatar billede -sofus- Nybegynder
08. maj 2002 - 19:52 #10
Nu undre jeg mig utrolig meget over hvad man skal med et Geforce4 kort i en server ??
Avatar billede wanix Praktikant
08. maj 2002 - 19:58 #11
Og et lydkort!
Avatar billede tblaster Nybegynder
08. maj 2002 - 19:59 #12
Hvad med et addtronics kabinet? Jeg har selv et addtronics filserverkabinet og det kan faktisk siges at være stort :-D De har nogle serverkabinetter som har plads til de helt store bundkort!

http://www.addtronics.com/

Zippery ... var det ikke lidt hurtigt at du slettede dit spørgsmål ... det var åben i mindre end 30 min :-D
Avatar billede wanix Praktikant
08. maj 2002 - 20:02 #13
Hvad med et Lian Li. Der skal du sq have et stort mobo, for at det ikke kan være deri!
Avatar billede zippery Nybegynder
08. maj 2002 - 20:10 #14
Jeg er ligeså desorienteret! Der er netop ikke tale om en server - hvorfor så et serverkabinet.
Rammene til motherbordet sidder i et ekstern kort, der stikkes ned i bundkortet med en vinkel på 180 grader. Men problemet forekommer umuligt at forklare, derfor den hurtige nedlukning at spørgsmålet, fordi jeg vidste at ingen har noget tilsvarende... Tjek evt. kortet ud på edb priser og følg linkene - you'll find yorself in the middle of nowhere after a while
Avatar billede tblaster Nybegynder
08. maj 2002 - 20:15 #15
For at have plads til dit mega store bundkort som stikker ud af et bundkort som monteres i kabinettet ... sådan har jeg forstået det ... så skal du bare have et bredt kabinet ... det har addtronics også :-D
Avatar billede -sofus- Nybegynder
09. maj 2002 - 14:42 #16
Hvis computer ikke skal bruges til server, er det penge lige ud af vinduet, skal du bruge den til spil, udnytter du ikke Xeon proccessorne særlig godt og du vil stort set kun bruge den ene. Køb helere 1 P4 2.4 NW og spar 15.000 kr...