Avatar billede svuppenator Nybegynder
07. maj 2002 - 18:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DNS less forbindelse til en Access db i JAVA fortsat!!

Sad og tænkte på om det var muligt at oprette en DNS less forbindelse til en Access DB. Det ville være noget smartere at kunne gøre. F.eks man nu havde lavet et program, som skulle gemme nogen oplysningen i en DB og man gerne ville sørge for at andre kunne benytte dette program uden at skulle tilføje access DB'en til systemDNS hvergang man installerede programmet det ville gører det hele noget nemmere. Den eneste løsning til at man skulle kunne komme ud over dette problem var at gemme det i en XML fil, men hvad med søgetiden?
Så kort af det lange kan man oprette en DNS less forbindelse til en Access DB, hvis ikke hvad er der så af alternativer til det?
Avatar billede Chewie Novice
07. maj 2002 - 18:17 #1
ups dit spm er oprette to gange luk venligst det ene !!

http://www.eksperten.dk/spm/208457
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
07. maj 2002 - 18:20 #2
Det kan man sagtens... (nu forudsætter jeg at du benytter asp)

brug følgende connection string:

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("DIN DATABASE.mdb")
Conn.Open DSN

Denne connection forudsætter at din database ligger i samme bibliotek som dine asp filer...
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
07. maj 2002 - 18:20 #3
Ups... jeg så ikke det var java... undskyld..:!!!
Avatar billede svuppenator Nybegynder
07. maj 2002 - 18:22 #4
Nu er den anden lukket... :))
Der er ok... Det er kset før...
Avatar billede soelvpil Nybegynder
08. maj 2002 - 08:32 #5
Jeg mener ikke, det er muligt i Java.

Eneste databasedriver der vist nok fungerer med en Access er sun's JdbcOdbcDriver, og for at den kan køre gennem Odbc, skal dns (eller er det dsn) være sat op på maskinen.
Avatar billede svuppenator Nybegynder
08. maj 2002 - 11:53 #6
Det er noget bollocks...
Så må man ty til noget XML istedet for... ævs...
Avatar billede disky Nybegynder
08. maj 2002 - 12:12 #7
svuppenator:
Tag og brug en rigtig database i stedet for access, som bare er flade filer.

Downloade Mysql og JDBC driveren fra www.mysql.com så skal du se performance og kvalitet.
Avatar billede svuppenator Nybegynder
12. maj 2002 - 21:17 #8
Disky>> det er fint nok sålænge det ligger på en computer... det skal være nemt at installere på andre pc'er...