Avatar billede littlehelper Nybegynder
07. maj 2002 - 14:21 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Auto_Increment

mit lille hoved er ved at brænde samme over at der ikke er noget i Oracle der hedder Auto_increment...

så jeg vil lige høre om der ikke er nogle kvikke mennekser derude, som kan hjælpe mig med at løse mit problem.... vil gerne vide hvad jeg kan bruge istedet for Auto_increment???

:)
Avatar billede nosjns Nybegynder
07. maj 2002 - 14:25 #1
Du skal lave en sekvens:

CREATE SEQUENCE autoinc_seq;

Så fra din insert skal du bruge sekvensen, f.eks.:

INSERT (auto_field, another_field) VALUES (autoinc_seq.nextval, "blaa blaa blaaa");

Det er vist ikke 100% korrekt ...  prøv det!
Avatar billede proaccess Nybegynder
07. maj 2002 - 14:27 #2
Avatar billede nosjns Nybegynder
07. maj 2002 - 14:28 #3
det er selvfølgelig

INSERT INTO mytable ...