Avatar billede michaelb Nybegynder
06. maj 2002 - 18:40 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

TIL ALLE CLICHEBRUGERE!

Hej!
Jeg har jo fået den her mail hvor der står:

"...vores kunders mail.domain.tld bliver ugyldigt i en mindre periode, derfor beder vi jer ændre jeres
nuværende mailopsætning til smtp.cliche.dk da denne MailExchanger vil fungere under hele forløbet.
Mailændringen sker Mandag nat klokken 24.00, herefter vil smtp.cliche.dk svare på alle mail forespørgsler..."

Vil det sige at der hvor der står: "mail.domain.dk" skal ændres til "smtp.cliche.dk" eller hvad?

Jeg fatter ingenting!
.::Michael::.
Avatar billede rune_c Nybegynder
06. maj 2002 - 18:41 #1
ja
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. maj 2002 - 18:42 #2
hmm.. ved det heller ikke..
men jeg har nu aldrig kunne checke mine mails i andet end webmail.cliche.dk
Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
06. maj 2002 - 18:43 #3
jep...
Avatar billede michaelb Nybegynder
06. maj 2002 - 18:47 #4
Men når jeg prøver at sende en mail, når både post- og smtp serveren er ændret til smtp.cliche.dk kommer der en fejl!

Men ikke når jeg lader den stå som den altid har gjort - med post.fugleonline.dk i både post- og smtp serveren!

Det må da være det der skal stå så? Men hvad mener de så?
Avatar billede sukos Juniormester
06. maj 2002 - 18:49 #5
Læs hvad de skriver:
Mailændringen sker Mandag nat klokken 24.00
Avatar billede rune_c Nybegynder
06. maj 2002 - 18:49 #6
Mailændringen sker Mandag nat klokken 24.00, herefter vil smtp.cliche.dk svare på alle mail forespørgsler..."
Avatar billede michaelb Nybegynder
06. maj 2002 - 19:11 #7
Ok! Det er da bare åndssvagt at det er valgt at blive gjort mandag nat!? Der er jo ingen >næsten< webmastere online?

Jeg giver pointene i morgen! Tak for svar!
Avatar billede cool-wil Nybegynder
06. maj 2002 - 23:00 #8
du kan sq da ikke sende mails og modtage på samme port...det må da være forkert det de skriver, eller ?
Avatar billede michaelb Nybegynder
06. maj 2002 - 23:12 #9
Forstår det ikke, men finder nok ud af det :)
Avatar billede cpufan Juniormester
07. maj 2002 - 07:14 #10
du skal kun ændre udgående postserver til smtp.cliche.dk,
hvis du også ændrer pop3, vil du ikke kunne hente post.
Du kan også sætte din udgående postserver til din internetudbyders: f.eks. TDC: mail.tele.dk, så kan du altid sende mails selvom cliche er nede.
Avatar billede skjaer Nybegynder
07. maj 2002 - 13:48 #11
Det set ud til at det ikke gik så smerte frit som det var stillet i udsigt.
cliche folkene har klokket idet og skiftet ip på begge deres nameserver samtidig, så i øjeblikket er det absolut intet der virker, med mindre man bruger ip.
Avatar billede michaelb Nybegynder
07. maj 2002 - 18:35 #12
Typist!