Avatar billede lyden Nybegynder
06. maj 2002 - 18:10 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Rullevindue

Hej.....!

Jeg har brug for lidt hjælp, nogen der kan hjælpe(Per.. feks. hehe...)

1.Vindue indholdende rullepanel til Tekst, skal kunne lukkes som alm.dialogboks. Ingen dragable & ej heller minimering.

2. Vinduet skal kunne aktiveres/åbnes fra Bjælke menu indeholdende xx antal menuknapper.

3. Jeg er IKKE ude efter noget "fancy" det skal være så **simpelt** som muligt. da jeg selv tilføjer det visuelle. Jeg er interesseret i en overskuelig fla. jeg kan lære noget af.

Med Venlig Hilsen Lyden
Avatar billede lyden Nybegynder
06. maj 2002 - 19:33 #1
Måske lige på sin plads at skrive.....: det drejer sig om Flash. Der er formentlig "nogen" der allerede har regnet det ud.!
VH/Lyden
Avatar billede blackpussy Nybegynder
06. maj 2002 - 19:48 #2
Du kan bruge Microsoft Frontpage 2000, der ér en lille manual til alt du vil gøre med den slags... :)
MVH
BlackPussy
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. maj 2002 - 12:36 #3
Hej Lyden

Det er stadigvæk vanvittig mange point. Og du har glemt at skrive Rullevindue i Flash som overskrift. Der findes nemlig mange slags rullevinduer.

Jeg har sendt dig en rettelse, og du må gerne beholde dine point. For folk her har ikke haft en reel chance for at svare.

/per
Avatar billede lyden Nybegynder
07. maj 2002 - 13:05 #4
Hej Per.......!

Ja, den smuttede lige med overskriften, meeeen jeg lavede en tilføjelse lige efter mit indlæg, der forklarede sammenhængen. Så der har været rig mulighed for at svare.........!

Tak for din fla. den ser fin ud, (overskuelig), det lykkes mig at åbne 2' gang du sendte. fin...fin......!
Den er jeg glad for.
-------------Et spørgsmål : Per, som fla'en er nu, når jeg afspiller den .......er Rullevinduet åbent fra filmens begyndelse. Hvordan undgår jeg det? Den skal helst være lukket fra start, så man selv kan gå I menu & åbne........!--------------

Det med point, jeg ville have givet dig point, men du har ikke svaret. Og hvis det er for overvældende med "alle" de point, så lad os gøre som før fifty-fifty..........helt fint med mig.......
Avatar billede lyden Nybegynder
07. maj 2002 - 13:18 #5
Hej ....!

Mit spørgsmål klarede jeg sku' selv..........fantastisk.......!
Jeg gav den følgende as I første frame/scene1... på "din" menu: _root.menu._visible = 0; ....det virkede !

VhLyden
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. maj 2002 - 15:01 #6
Velbekomme!

Du har sikkert anvendt følgende as på dit movieclip

onClipEvent(load) {
  _root.menu._visible = 0;
}

/per
Avatar billede lyden Nybegynder
07. maj 2002 - 18:01 #7
Haps......!

Nope, jeg har kun andvendt følgende;

_root.menu._visible = 0;        (hehe)...............! Jeg har ikke skrevet : onclipevet(load) {

Tak for hjælpen......!

NB. Jeg fordeler lige pointene.........!