Avatar billede olufsand Nybegynder
05. maj 2002 - 12:36 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

HVORFOR tabes session("mObj") ?

I en iframe kaldes et asp-dokument:

<iframe width="635" height="635" frameborder=0 scrolling='auto' src="http://www.enandenserver.dk/test.asp">

test.asp ser således ud:

<%
If IsObject(Session("mObj")) Then
  set mObj = Session("mObj")
  'så behandles mObj

else
  'opret mObj med diverse info
  set Session("mObj") = mObj

end if

<FORM name="objcontrol" action="test.asp" target="_self">

Bredde = <%=mObj.width%>

<input type="submit" value="send">

</FORM>

Det hele virker lokalt hos mig, men når test.asp bliver lagt på nettet, virker det ikke
Avatar billede medions Nybegynder
05. maj 2002 - 12:40 #1
<iframe width="635" height="635" frameborder=0 scrolling='auto' src="http://www.enandenserver.dk/test.asp">

test.asp ser således ud:

<%
If IsObject(Session("mObj")) Then
  mObj = Session("mObj")
  'så behandles mObj

else
  'opret mObj med diverse info
  Session("mObj") = mObj

end if

<FORM name="objcontrol" action="test.asp" target="_self">

Bredde = <%=mObj.width%>

<input type="submit" value="send">

</FORM>

prøv lige med dette!
//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
05. maj 2002 - 12:41 #2
Du skal ikke definere en Session ved Set!

Men hvad er det præcis du til ha' scriptet til?
//>Rune
Avatar billede olufsand Nybegynder
05. maj 2002 - 12:42 #3
Vis der ikke er set foran, bliver session("mObj") ikke opfattet som et objekt, så det virker ikke...
Avatar billede medions Nybegynder
05. maj 2002 - 12:45 #4
jamen hvad er det du skal bruge det til? - hvad er det scriptet skal kunne!?

//>Rune
Avatar billede olufsand Nybegynder
05. maj 2002 - 12:46 #5
Systemet er til en landkort-viser hvor mObj er kortet der indeholder forskellige oplysninger f.eks. korthøjde, kortbredde, zoom osv.
Avatar billede medions Nybegynder
05. maj 2002 - 12:51 #6
Jamen hvorfor så lave mObj til et object? - hvorfor ikke bare en normal global Session?

//>Rune
Avatar billede olufsand Nybegynder
05. maj 2002 - 12:52 #7
allerhelst vil jeg undgå at bruge session("mObj"), men jeg kan ikke finde <INPUT type="object"> el. lign. som jeg så kan aflæse med en request..
Avatar billede medions Nybegynder
05. maj 2002 - 12:52 #8
Hm... nevermind, kan godt se hvorfor nu...! :-)

//>Rune
Avatar billede olufsand Nybegynder
05. maj 2002 - 12:54 #9
til medions: Fordi mObj er et objekt, som kortgeneratoren SKAL bruge.
Avatar billede medions Nybegynder
05. maj 2002 - 12:54 #10
Men jeg er næsten 100% sikker på at man ik' kan Set en Session!

Og du kan ikke overfører mObj til et andet site, hvis ikke det er en Session variabel!

//>Rune
Avatar billede olufsand Nybegynder
05. maj 2002 - 12:55 #11
Man kan og skal anvende "set" til en session-variabel der er et objekt
Avatar billede medions Nybegynder
05. maj 2002 - 13:02 #12
ok... har bare aldrig brugt det...!

<iframe width="635" height="635" frameborder=0 scrolling='auto' src="http://www.enandenserver.dk/test.asp">

test.asp ser således ud:

<%
If IsObject(Session("mObj")) Then
  set mObj = Session("mObj") 'men den her bliver jo ikke sat til at være en session variabel, så den kan jo ikke føres over til en frame!
  'så behandles mObj

else
  'opret mObj med diverse info
  set Session("mObj") = mObj

end if

<FORM name="objcontrol" action="test.asp" target="_self">

Bredde = <%=mObj.width%>

<input type="submit" value="send">

</FORM>

//>Rune
Avatar billede olufsand Nybegynder
05. maj 2002 - 13:07 #13
I if IsObject(Session("mObj")) anvedes det oprindelige objekt, hvis det findes: Ellers skal den oprette objektet.

Det mærkelige er bare at det hele virker som det skal, bare det ligger på samme server.
Avatar billede doc404 Novice
05. maj 2002 - 13:21 #14
Der er et problem med at accesse session variabler fra iframes

Læs denne:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q178037
Avatar billede olufsand Nybegynder
05. maj 2002 - 14:10 #15
Jeg deler lige pointene mellem jer. medions for at yde akut 1. hjælp, og doc404 for at komme med et svar. Jeg har løst det hele ved at smide t3 variabler i en input type="text". Jeg vil konsekvent ikke bruge cookies.
Tak for hjælpen begge 2!!!!
Avatar billede medions Nybegynder
05. maj 2002 - 19:03 #16
Any time!

Thx 4 Poinz
//>Rune