Avatar billede mck Nybegynder
09. juli 2000 - 15:23 Der er 10 kommentarer

Hvor mange online ?? - Søge maskine som søger under ens eget domæne kun

Hejsa ja så er vi her igen :))

denne gang søger jeg et script der viser hvor mange der er online på ens side lige nu! gider en at skrive et til mig??

Så er der en lokal søge maskine, kan man lave en, så den søger i alle de biblioteker der er under mit eget domæne?? eller kan man kun lave en søgemaskine der køre på samme princip som hos jubii f.eks !!
Avatar billede limemedia Nybegynder
09. juli 2000 - 15:44 #1
http://www.netcoders.dk/sourcecode.asp?mode=info&source_id=142

Der er et eksempel her..

Man kan sagtens lave en søgemaskine der søger på eget domæne - er faktisk noget simplere end at søge fx. som Jubii ...

/ Lars
LJWeb.com
Avatar billede razor Nybegynder
09. juli 2000 - 16:24 #2
den kan anbefales :o)
Avatar billede lojmann Nybegynder
09. juli 2000 - 18:18 #3
Her er et scrips som viser hvor mange der er online på siden. Det benytter sig ad MySQL:

<?php
/*
CREATE TABLE userlog (
  id2 int(11) DEFAULT '0' NOT NULL auto_increment,
  ID char(255),
  IP char(255),
  NAME char(255),
  COUNT char(255),
  DATE char(255),
  PRIMARY KEY (id2)
);
*/
$database=  "database";
$table=  "userlog";
$sqlhost=  "localhost";
$sqluser=  "password";
$sqlpass=  "username";

mysql_connect($sqlhost,$sqluser,$sqlpass) OR DIE(  "Couldn't connect to MySQL server!");
mysql_select_db($database) OR DIE(  "Couldn't select database!");

$IP=$REMOTE_ADDR;
$HOST= gethostbyaddr($IP);
$time= explode(  " ", microtime());

$userusec= (double)$time[0];
$usersec= (double)$time[1];

$deleteuser= mysql_query(  "delete from userlog where DATE < $usersec -300");
$userlog= mysql_fetch_row(MYSQL_QUERY(  "SELECT * FROM userlog where IP like '$IP'"));

if($userlog == false)
{
$ok= @mysql_query(  "insert INTO userlog (ID,IP,NAME,DATE) VALUES('$User_Id','$IP','$HOST','$usersec')")or die(  "Unable to query
db!");
}
$resultlogtab  = mysql_query(  "SELECT Count(*) as total FROM userlog");
$numberlogtab  = mysql_fetch_array($resultlogtab);
print  "<p align=\"center\"><font color=\"#FFFFFF\">$numberlogtab[total] User online!</font></p>";
?>

Kan det bruges?

/Løjmann.
Avatar billede lojmann Nybegynder
09. juli 2000 - 18:23 #4
Forrestem, det er Razor som har lavet scriptet... Happy now? *LOL*

/Thomas.

PS: Kunne ikke lade være...;-)
Avatar billede razor Nybegynder
09. juli 2000 - 18:25 #5
Avatar billede lojmann Nybegynder
09. juli 2000 - 18:29 #6
Hmm... Hvis nu jeg havde fundet det på din site før dig, så kunne det have været rigtig sjovt...;-)
Avatar billede mck Nybegynder
09. juli 2000 - 22:11 #7
Hmmm Løjmann og Razor !!

jeg vi llige høre, den skal jo først oprettet i mysql databasen, og efter som at jeg ved nada om dette her håber jeg i lige giuder mig igennem :-) endnu en gang sorry Thomas
Avatar billede razor Nybegynder
10. juli 2000 - 12:38 #8
lojmann>> men eftersom der er ljweb der skriver om den først må han da skulle have pointsne :o) .. jeg har jo gjort koden åben så alle kan bruge den.. :o)

mck>> Du har sikkert af din udbyder fået et brugernavn, adgangskode og databasenavn ? hvis ikke så skriv/ring til dem!
Det kan bedst betale sig at gå ind på http://www.phpwizard.net/ og hente programmet phpMyAdmin der fungere som et webbaseret MySQL administrationsprogram. Den installerer du så (der følger udmærkede instruktioner med i filen INSTALL). Derefter klikker du på din egen database og så kommer der noget info op i venstre side - bl.a. en tekstbox hvor du kan indtaste kommandoer til MySQL. Der indtaster du så det øverste:
CREATE TABLE userlog (
  id2 int(11) DEFAULT '0' NOT NULL auto_increment,
  ID char(255),
  IP char(255),
  NAME char(255),
  COUNT char(255),
  DATE char(255),
  PRIMARY KEY (id2)
);
og trykker ok. Så retter du til i min fil. Her er det de 5 øverste variabler du skal kigge på:

$database=  "database";
$table=  "userlog";
$sqlhost=  "localhost";
$sqluser=  "password";
$sqlpass=  "username";

i mange tilfælde skal du ikke rette $table og $sqlhost, men resten skal tilpasses det info du fik fra udbyderen. Derefter laver du en include("xusersonline.php3"); (hvis det er det du har kaldt filen) i de dokumenter der der skal tælles med.

Håber det hjalp...
Avatar billede lojmann Nybegynder
10. juli 2000 - 14:14 #9
Razor --> I don't care about the point. Only here to help...:-)

MCK --> Ronnie (i guess) i har jo installaeret phpMyAdmin, så der er bare som Razor sætte :

CREATE TABLE userlog (
  id2 int(11) DEFAULT '0' NOT NULL auto_increment,
  ID char(255),
  IP char(255),
  NAME char(255),
  COUNT char(255),
  DATE char(255),
  PRIMARY KEY (id2)
);

ind i den tekst box som i har på den side som i får frem, ved at trykke på "databasen" ude til venstre, så plonker den selv tabellen ind i databasen...
Avatar billede lojmann Nybegynder
05. november 2000 - 09:18 #10
Hvad bliver det til her???