Avatar billede digihosting Nybegynder
09. juli 2000 - 05:15 Der er 5 kommentarer

mkdir rettigheder

Når jeg får et php script til at oprette et nyt bibliotek, så kan jeg ikke få det til at lave/åbne filer i det bibliotek. Her er hele mit script:

<?
mkdir("/home/coolbbs/html/boards/test",0777);

$fp = fopen("/home/coolbbs/html/boards/test/index.html","a");
fwrite($fp,"OK");
fclose($fp);
?>

Jeg får denne fejl når jeg kører scriptet:

Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 533 is not allowed to access /home/coolbbs/html/boards/test/index.html owned by uid 99 in /home/coolbbs/html/test.php3 on line 5
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. juli 2000 - 09:51 #1
Et par dumme spørgsmål.... Har du prøvet at skrive

  safe_mode false

i din php3.ini ?? Har du brug for safe mode?  Hvad er din document_root ??
Avatar billede andreas Nybegynder
09. juli 2000 - 12:41 #2
<?
mkdir("/home/coolbbs/html/boards/test",0777);

$fp = fopen("/home/coolbbs/html/boards/test/index.html","a+");
fwrite($fp,"OK");
fclose($fp);
?>

det burde virke...

Avatar billede digihosting Nybegynder
09. juli 2000 - 15:21 #3
Nope, jeg får samme fejl, andreas.

erikjacobsen, jeg kører webhotel på serveren, så jeg regner ikke med at safe_mode false er en god ide. Desuden var der ingen php.ini på min server  :)

document_root er i dette tilfælde /home/coolbbs/html
Avatar billede andreas Nybegynder
09. juli 2000 - 15:40 #4
Hvad med dette

<?
mkdir("test",0777);

$fp = fopen("/home/coolbbs/html/boards/test/index.html","a+");
fwrite($fp,"OK");
fclose($fp);
?>

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. juli 2000 - 17:55 #5
Der "skal" da være en php.ini eller php3.ini et eller andet sted. Eller php4.ini ?? Eller hvad det
nu hedder under unix: php3.conf, php3.cfg  -  åh, jeg kan ikke huske det....

Selv om safe_mode = false er en dum ting på et webhotel - måske - er det da værd at
prøve, lige for at se om det gør en forskel. Man skal iøvrigt skrive

  safe_mode = false

og ikke som jeg anførte ovenfor, men det giver vist sig selv. Og document-root er den som er
anført i php3.ini - eller hvad den hedder - som

  doc_root  =  "d:/programmer/apache group/apache/htdocs"

Hmm - jeg kan ikke selv afprøve det lige nu.