Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
04. maj 2002 - 16:48 Der er 17 kommentarer og
4 løsninger

Besked hvis der er en der stjæler ens design

Er der nogen der ved om man kan sætte en kode ind i ens hjemmeside og så hvis en person vil stjæle ens design/hjemmeside/HTML-kode/osv. så får jeg en e-mail hvor der står hvad personen IP-adresse er og  hvad tid personen har prøvet at stjæle ens design/hjemmeside/HTML-kode/osv. og hvor der står hvad der f.eks. står hvad personens e-mail er sådan så man finder ud af hvem personen er sådan så man f.eks. kan tage personen med i retten osv.

//Tjavz.dk//
Avatar billede dmcn Praktikant
04. maj 2002 - 16:49 #1
... good luck! :D
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
04. maj 2002 - 16:51 #2
eh... hvis du bare ved lidt om hvordan en hjemmeside virker så ville du også vide at alle som går ind på din side "hugger" dit design pga de henter alle dine filer hjem for at kunne se dem, såe... good luck siger jeg også herfra
Avatar billede madd Nybegynder
04. maj 2002 - 16:55 #3
tjavz.dk > tror sq det er begrænset hvem der vil hugge din kode, hvis du har så lidt kendskab til HTML som du udviser ved at oprette dette spørgsmål. Jeg ved godt man ikke må bedømme bogen på omslaget (whatever), men man har vel lov til at have sine anelser ;-)

Mvh. Mattias
Avatar billede dmcn Praktikant
04. maj 2002 - 16:59 #4
Og for lige at tage det konkrete svar:
Nej, det er ikke muligt. Du kan, teoretisk set, lave så du modtager en mail når en person højreklikker på din side, og den kan indeholde personens IP og dato, men længere kommer du ikke.
Avatar billede cool-wil Nybegynder
04. maj 2002 - 17:02 #5
kunne man evt. ikke i stedet for, implantere en iframe, med copyright på osv, så personen der stjæler hans design er tvunget til at se hans copyright?
04. maj 2002 - 17:09 #6
Lade være med at ligge siden online.

Jeg lærte HTML ved at se på andres HTML, kopiere det, rette lidt i det, se hvad der skete hvis jeg statte border til 1 i stedet får 0.

Underlig ide-

cool-wil, og den kan man jo så bare fjerne :).

COpyright på HTML, den holder ikke!
Avatar billede everquest Nybegynder
04. maj 2002 - 17:15 #7
jeg lærte html på samme måde som xzxzx-kan-ikke-logge og du kan ikke gøre noget ved at de hukker dit design osv
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
04. maj 2002 - 17:28 #8
Hvordan kan andre store hjemmesider se hvis man f.eks. har snuppet deres HTML-kode???? Er det ik´ kun hvis de går ind på siden og ser at den er magen il deres og så kan de se personen har snuppet deres HTML-kode ??
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
04. maj 2002 - 17:30 #9
n0rmality>> Ved du hvad koden er til at man får en mail hvor den kan indeholde personens IP og dato ?
Avatar billede dmcn Praktikant
04. maj 2002 - 17:30 #10
Jo.
Avatar billede dmcn Praktikant
04. maj 2002 - 17:30 #11
tjavz.dk : Jeg kunne vel lave den - men det gider jeg ikke, alene af den grund, at jeg er imod den type overvågning.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
04. maj 2002 - 17:31 #12
n0rmality>> Var det til spørgsmål et eller to ???
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
04. maj 2002 - 17:31 #13
Vil de så sige at du ikke vil lave den til mig?? Hvis du gider skal du nok få flere point
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 17:32 #14
tjavz.dk >>> De andre store websites opdager det ved at, folk fortæller dem, at de er stødt på en side, der er kopieret efter deres!

Men nok om det... så kan du faktisk ikke have Copyright på en HTML kode.... Du kan have copyright på grafiske elementer, så som billeder, knapper, ikoner, m.m., men ikke på HTML kode! Der er sikkert 1000 andre der har en HTML kode magen til den!
Avatar billede dmcn Praktikant
04. maj 2002 - 17:33 #15
tjavz.dk : Jeg har point nok.
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
04. maj 2002 - 17:34 #16
n0rmality>> Hvordan kan man lave Copyright pågrafiske elementer, så som billeder, knapper, ikoner, m.m. ??
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 17:38 #17
tjavz.dk>>> Det kan man ikke!!! Du kan ikke lave sådan, at folk ikke kan nakke dine grafiske elementer! Det eneste du kan gøre er at sætte et lille (C) - Copyright nederst på alle dine sider....

Så må du bare stole på at folk ikke nakker dine ting! Du kan ikke lave nogle sjove ting og sager der kan "sladre" om at folk har taget dine ting!
Avatar billede madd Nybegynder
04. maj 2002 - 17:39 #18
Skrive det ? Evt. på billedet.
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 17:40 #19
...og husk! Du kan kun kræve copyright på grafik du selv har lavet... du kan ikke sætte et Eksperten logo ind på dit site og flippe skråt over, at din nabo har kopieret det og sat det ind på sit site.... men det kan Eksperten.dk crewet tilgængæld ;)
Avatar billede nator Nybegynder
04. maj 2002 - 17:53 #20
Takker for points =)
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
04. maj 2002 - 17:57 #21
Det var så lidt. og tak for hjælpen