Avatar billede thex-mann Nybegynder
03. maj 2002 - 15:19 Der er 33 kommentarer

password på access db'en??

Kan i Hjælpe????

Jeg er ved at lave en side i asp, men hvordan sætter jeg password på databasen, hvor jeg bruger denne :

Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("db1.mdb") & ";User ID=;Password=????;";

Håber i kan hjælpe mig, på forhånd tak..
Avatar billede thex-mann Nybegynder
03. maj 2002 - 15:20 #1
Ups : Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("db1.mdb") & ";User ID=;Password=????;
03. maj 2002 - 15:21 #2
Fra Access-> menuen Funktioner->Sikkerhed->Sæt databaseadgangskode
Avatar billede thex-mann Nybegynder
03. maj 2002 - 15:33 #3
Det har jeg gjort, men det virker ikke.... :o(,

Hvad skal der så stå i User ID=????;
03. maj 2002 - 15:37 #4
"Admin"

Så vidt jeg ved, så hører UserID og Password ikke sammen (!)
Har du ikke en parameter, som hedder PWD (eller lign). Den plejer at referere til brugeren password.
Parametren Password mener jeg, er det password, du kan sætte på hele databasen.

mht UserID og Pwd, så er vi henne og definere nye brugere og sikkerhed på databasen. Det styres via Funktioner->Sikkerhed->Bruger- og gruppekonti PLUS Bruger- og Gruppetilladelser.
Access sikkerhed er ret omfattende at beskrive her....
Avatar billede thex-mann Nybegynder
03. maj 2002 - 15:39 #5
Ja, det jeg gerne vil ha lavet er et password på heledatabasen, jeg skal ikke bruge det der bruger til noget... kun et password tak :o)
03. maj 2002 - 15:45 #6
Prøv at undlade at bruger USerID eller skriv "Admin".

/Thomas

PS: Kan du ikke undlade at afvise mine svar hele tiden? Når du afslutter spørgsmålet kan du jo bare afvise, hvis du ikke mener at jeg har hjulpet. (Jeg får 2 mails hver gang - et for afvisningen og et for din kommentar. Endvidere virker det uhøfligt at afvise svaret inden du reelt ved om det er rigtigt hvad jeg skriver)
Avatar billede thex-mann Nybegynder
03. maj 2002 - 15:48 #7
Okay, sorry.......

Er lidt ny i det her fag........

Hvordan skal min streng så se ud????

Jeg er lidt lost nu...
03. maj 2002 - 15:51 #8
no prop :o)

Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("db1.mdb") & ";User ID=admin;Password=ditpassword;

eller

Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("db1.mdb") & ";Password=ditpassword;
Avatar billede thex-mann Nybegynder
03. maj 2002 - 15:55 #9
oki, jeg ved ikke hvor meget du kender til .NET, men jeg får denne fejl :
Cannot start your application. The workgroup information file is missing or opened exclusively by another user
03. maj 2002 - 15:56 #10
har du databasen åben i bagrunden?
Du må ikke have den åben for redigering....
Avatar billede thex-mann Nybegynder
03. maj 2002 - 15:57 #11
nej, det har jeg ikke, jeg har ingen gang åben for access...
03. maj 2002 - 15:59 #12
hvilken én af de constr brugte du?
Avatar billede thex-mann Nybegynder
03. maj 2002 - 16:02 #13
Den sidste...
03. maj 2002 - 16:09 #14
hmm, jeg forstår heller ikke helt den der USer ID...den plejer bare at hedde UID (men jeg indrømmer at .ASP ikke er min stærke side)

prøv med:
connStr = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("db1.mdb") & ";UID=Admin;Password=DitPassword;Persist Security Info=False"
Avatar billede thex-mann Nybegynder
03. maj 2002 - 16:18 #15
nej, det virkede ikke....
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2002 - 17:10 #16
connStr = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("db1.mdb") & ";uid=TheUser;pwd=ThePassword"
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2002 - 17:11 #17
but I would suggest that you first get it to work WITHOUT a password just to make sure that your Data Source is correct!
Avatar billede thex-mann Nybegynder
03. maj 2002 - 17:13 #18
Desværge, den virkede heller ikke....

Man kan ikke bruge uid og pwd i denne string, det skal være User ID og Password
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2002 - 17:20 #19
Well from the BOOK I have it says uid and pwd!

Can you get it to work WITHOUT a password?
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2002 - 17:22 #20
Try
UserID
Avatar billede thex-mann Nybegynder
03. maj 2002 - 17:24 #21
Yes, it works without a password....
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2002 - 17:28 #22
Now try UserID  and pwd
Avatar billede thex-mann Nybegynder
03. maj 2002 - 17:33 #23
Dosent work... sorry
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2002 - 17:38 #24
according to the book Beginning ASP Databases
for Access you would use uid and pwd and for SQL you would use UserID and pwd!
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2002 - 17:40 #25
are yiou getting an error?
03. maj 2002 - 17:44 #26
Hvis det virker uden password, så er der tydeligvis ikke defineret noget password!
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2002 - 18:03 #27
Du skal bare sætte password på db i
funktioner -> sikkerhed ->angiv adgangskode til Database...
nå det er gjort bruger du følgende connection,

strConnect = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & "Data Source="& Server.MapPath(subpath & "database.mdb") & ";Jet OLEDB:Database Password=xxxx;"
set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
objConn.Open strConnect
objRS.Open strSQL, objConn

xxxx er dit password og husk at ændre databasen
det skulle virke med garanti ellers har du gjort noget forkert
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2002 - 18:03 #28
subpath er noget jeg bruger du kan bare slette den eller sætte den til ingenting
Avatar billede thex-mann Nybegynder
03. maj 2002 - 18:17 #29
hej zitchbow, har du fået det til at virke på din pc?????

Får jeg har bare prøvet alt næsten men det virker ikke endnu....
Avatar billede fynbohans Nybegynder
03. maj 2002 - 21:13 #30
Hvorfor ikke lave en rutine helt udenfor Access og tillad adgang til databasen hvis adgangskoden
er korrekt, ellers ikke? IF/ELSE/END IF
Avatar billede cablebyte Nybegynder
23. september 2002 - 11:47 #31
Hej, bare til info, så virkede ovenstående:

strConnect = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & "Data Source="& Server.MapPath("database.mdb") & ";Jet OLEDB:Database Password=xxxx;"
Avatar billede terry Ekspert
23. september 2002 - 12:13 #32
? two user names ?
Avatar billede martin_moth Mester
07. februar 2005 - 15:23 #33
Lukketid?

:o)