Avatar billede bexio Nybegynder
02. maj 2002 - 13:43 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Flere movieclips...

På en scene, har jeg 7 menupunkter... Hver gang jeg laver en rollover på en af menuerne, kalder jeg et nyt movieclip, via telltarget. Movieclipsene er en mindre forklaring på hvad disse menuer indeholder. Problemet er så at for hver gang jeg kalder et nyt movieclip, så er det ligesom om at den har sværere ved at læse movieclipsene, for hvert nyt movieclip den bruger. Dvs at det går langsommere og langsommere selvom hele flash filen er læst ind... se problem på www.theraveonettes.com/index2.htm og prøv selv efter!
Jeg har tænkt og tænkt, men kan ikke hitte ud af det!!!
HJælp!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. maj 2002 - 13:52 #1
Hvordan er din fla film opbygget?

Du må gerne sende den til info@kazoma.dk, så kigger jeg på den.

/per
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
02. maj 2002 - 13:53 #2
Det er fordi at du bruger fade og transparency oven på hindanden.
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
02. maj 2002 - 13:55 #3
Du kan nok fikse det med en tom frame i starten af hvert movieclip. Når hvert movieclip så er færdig med at afspille, skal det stoppe i frame 1 igen.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. maj 2002 - 13:58 #4
Jeg tror nærmere, at det er fordi de andre movieclip kører på sammme på en anden level.
Desto længere han kommer hen i rækken af knapper, desto flere clips kører der på
den samme tid. Der er nemlig en proportionalitets faktor indbygget i animationen.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. maj 2002 - 13:58 #5
samme = sammme
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. maj 2002 - 13:59 #6
Prøver lige igen:

Jeg tror nærmere, at det er fordi de andre movieclip kører på sammme tid på en anden level.
Desto længere han kommer hen i rækken af knapper, desto flere clips kører der på
den samme tid. Der er nemlig en proportionalitets faktor indbygget i animationen.

/per
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
02. maj 2002 - 14:06 #7
Min skærm er ret "følsom", f.eks. kan jeg se gennemsigtige objekter i Flash. På min skærm kan jeg se at der er noget tilbage når klippet er spillet færdigt. Der er en hvid boks. Jeg ved ikke om andre kan se den.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. maj 2002 - 14:09 #8
Kan du ikke gemme den som Flash 5, for du anvender Flash MX.

/per
Avatar billede bexio Nybegynder
02. maj 2002 - 14:10 #9
coming up...
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
02. maj 2002 - 14:10 #10
Hvad dælen Per, har du ikke fået MX endnu?! ;o)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. maj 2002 - 14:12 #11
pixelpaw> Jo da, men min computer er for gammel, og det skulle være en ret tung application :0)

/per
Avatar billede bexio Nybegynder
02. maj 2002 - 14:20 #12
Hvasså gutter, er der nogen der kan hitte ud af det?? Det er første gang jeg bruger experten, så hvis jeg kan få at vide hvordan man giver point, så kan jeg måske forhøje scoren med 30 extra point!!!
Avatar billede bexio Nybegynder
02. maj 2002 - 14:23 #13
hvis det altså kan lade sig gøre og forhøje scoren?
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
02. maj 2002 - 14:26 #14
Jeg tror ikke at det behøves, og jeg tror også at Per er ved at se på det?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. maj 2002 - 14:28 #15
Prøv at bruge with i stedet for tellTarget

on (rollOver) {
    with (_root.contact) {
        gotoAndPlay (2);
    }

Jeg får en betydelig bedre performance med den kommando.

/per
Avatar billede bexio Nybegynder
02. maj 2002 - 14:31 #16
jeg prøver lig... svarer snartes tilbage...
Avatar billede bexio Nybegynder
02. maj 2002 - 14:55 #17
Har prøvet at udskifte alle menupunkterne med
on (rollOver) {
    with (_root.contact) {
        gotoAndPlay (2);
    }

og det virker, bare på samme måde som telltarget... jeg synes ikke at det gør den synderlige forskel i performancen.. - desværre! Måske en smule...Der må da være en anden måde hvorpå det kan køre flydende??
Du får pointene, og ska have tak for hjælpen, men jeg kunne godt tænke mig et svar så det køre clean!! Håber hjælpen er på vej???
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. maj 2002 - 14:56 #18
Ok! Hvis det ikke virker, så kan du bare afvise mit svar. For jeg skal lige en tur i byen.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. maj 2002 - 14:58 #19
Hvis du har en truetype font til din fla, så må du gerne sende den til mig. Så kigger jeg på det om en halv time.

/per
Avatar billede bexio Nybegynder
02. maj 2002 - 14:59 #20
skal lige finde ud af hvordan experten virker!!! stik mig et svar og pointene er dine, hoerup..
Avatar billede bexio Nybegynder
02. maj 2002 - 15:08 #21
er sendt, og så snakkes vi...
Avatar billede bexio Nybegynder
02. maj 2002 - 15:20 #22
Skal på arbejde... så jeg tjecker først igen kl 21.00! og så må vi lig finde ud af det med pointene... jeg vender tilbage!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. maj 2002 - 21:39 #23
Jeg har fundet ud af dit problem, og fundet en fornuftig løsning.

Når du anvender rollOver og rollOut, så skal du sørge for at dit første rollOut er færdigt, før
brugeren får lov til at aktivere den næste rollOver. Ellers vil der være flere movievlips aktive på samme tid, og det kan cpu'en ikke klare.

News knappen skal sættes til

on (rollOver) {
    if (Aktiv == 0) {
        Aktiv = 1;
    }
    if (Aktiv == 1) {
        with (_root.news) {
            gotoAndPlay(2);
        }
on (rollOut) {
    if (Aktiv == 1) {
        with (_root.news) {
            gotoAndPlay(27);
        }
on (press) {
    getURL ("news.htm", "_self");
}

I frame 27 skal du sætte _root.Aktiv = 0;

Bio knappen skal hedde Aktiv = 2, og frame 27 skal igen sætte _root.Aktiv = 0;

Sådan skal du gøre med resten af dine knappe, så der kun er et movievlip aktiv adgangen. Dermed får du en ensartet hastighed på animationerne.

PS. Husk at initiere aktiv = 0 i et tomt movieclip

onClipEvent (load) {
    _root.Aktiv = 0;
}

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. maj 2002 - 21:41 #24
Ups. I frame 32 skal du sætte _root.Aktiv = 0; , og det skal gøres i den sidste frame i dine movieclips.

/per
Avatar billede bexio Nybegynder
03. maj 2002 - 10:00 #25
Jeg prøver det Hoejrup, og det lyder til at det virker! Hvis det er dit svar, så får du pointene. 1000 tak for hjælpen!!!!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. maj 2002 - 10:02 #26
Velbekomme! :o)

/per