Avatar billede rs2000 Nybegynder
30. april 2002 - 23:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort vil ikke køre mere end 16 farver

Mit problem er mit 3uger gamle GF3 128mb DDRram,grafikkort ikke vil køre mere end 16 farver,nu.
Det har virket ind til igår.
Så idag da den startede op skrev den der var en beskadiget driverfil.
Når jeg så installere driverne så vil den ikke starte op.Den går fast,med en sort skærm.
Så kan jeg genstarte,og så er den i 16 farver.
Nu har jeg lige formateret c drevet,og den gør det stadig lige så snart den får driverne indlæst(incl de nyeste fra Nvidia 28.32)
Er der nogle gode bud,på hvad der er galt???
Avatar billede binggeli Nybegynder
30. april 2002 - 23:26 #1
Hvis Nvidia driveren ver. 28.32 er den nyeste driver kan det være at det den der er problemet. Der er masser af andre her på stedet der har haft lignende problemer Nvidia kort. Prøv at checke www.tweak.dk for andre drivere til Nvidia. Prøv eventuelt at læse de andre spørgsmål igennem for svar.
Avatar billede stephan_wagner Nybegynder
30. april 2002 - 23:36 #2
prøv www.3dfx.com der kan du altid finde de nyeste driver
Avatar billede rs2000 Nybegynder
30. april 2002 - 23:38 #3
Det er det samme problem med både 28.32 og 27.30,så jeg er sq bange for det er hardware problem.
Avatar billede binggeli Nybegynder
30. april 2002 - 23:41 #4
hvad for en version kørte du med i de tre uger hvor det virkede? HVilket styresystem har du?
Avatar billede rs2000 Nybegynder
30. april 2002 - 23:50 #5
Jeg opdaterede den til 28.32 lige da jeg fik kortet sat i.
Jeg bruger WinME
Det sidder på en AGP port på et ECS K7S5A bundkort,som også er helt nyt(ny bygget PC)
Avatar billede spectual Nybegynder
01. maj 2002 - 01:16 #6
har du opgraderet biosen på dit bundkort?

Har hørt eller læst at firmaet selv anbefaler at man gør det, da der åbenbart er nogle seriøse problemer med den.

Måske (men ikke særlig sandsynligt) kan det løse noget her.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
01. maj 2002 - 15:36 #7
Jeg fandt fejlen selv.
Det var grafikkortet der ikke var helt i bund i soklen.
Takker for hjælpen,selv om det ikke var det.
Avatar billede binggeli Nybegynder
02. maj 2002 - 22:15 #8
hehe