Avatar billede y2k Nybegynder
05. juli 2000 - 22:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ja dt er nu mest for at få en snak igang

ja, så udlodder jeg lige 60 points, bare for at få en hyggelig snak igang...meeen, der skal jo oxo lige være et spørgsmål;

du har et filehandle, kaldet NS.
det består af tre linier, hvoraf to af dem har et newline tegn til sidst. når du laver et while(<NS>) {}, så vil den jo som bekendt kun gå til næste NS, hvis denne har en newline char til sidst, for ellers ander den jo ikke, om det er en færdig linie. den miderste linie har kun et newline tegn i sig, og intet andet. og så det skumle spørgsmål; hvordan læser man den tredje linie? ;)
Avatar billede chopindk Nybegynder
05. juli 2000 - 22:37 #1
ANER DET IKKE, men en hyggesludder er vel heller ikke af vejen ;-)
Avatar billede y2k Nybegynder
05. juli 2000 - 22:56 #2
den er lidt tricky, men den er god at kende, hvis man skal lave f.eks. webservere, for Opera-browseren opfører sig nemlig sådan når den sender data..
Avatar billede ask Nybegynder
06. juli 2000 - 00:04 #3
Eh, hvad er det for noget sludder....

[ask@impatience ask]$ cat z
foo 1
foo 2
foo 3[ask@impatience ask]$
... $ perl -e 'open(NS,"z"); print while <NS>'
foo 1
foo 2
foo 3[ask@impatience ask]$

ellers er svaret paa dit spoergsmaal at bruge sysread eller read.

  perldoc -f sysread

- ask
Avatar billede y2k Nybegynder
06. juli 2000 - 00:22 #4
du har ganske ret i dit svar, men jeg har bare ikke lyst til at lukke diskusionen nu ;)
Avatar billede ask Nybegynder
06. juli 2000 - 02:39 #5
uhmn. der er da ellers ikke meget at snakke om. :-)
Avatar billede y2k Nybegynder
08. juli 2000 - 23:57 #6
hm...nå, du har vist ret*G* (stilhed....)
Avatar billede spile Nybegynder
05. januar 2005 - 15:15 #7
Jeg har kigget lidt på den der du har lavet her
med lande kode men jeg får kun de sidste 2 ciffer i ip jeg kommer fra was gør jeg galt. ?
#!E:\Perl_PKJ\bin

$RemoteHost = $ENV{'REMOTE_HOST'};
if ((!$RemoteHost) || ($RemoteHost =~ m!^\d+\.\d+\.\d+\.\d+$!)) {
    if ($ENV{'REMOTE_ADDR'} =~ m!^(\d+)\.(\d+)\.(\d+)\.(\d+)$!) {
        $RemoteHost = (gethostbyaddr(pack('C4',$1,$2,$3,$4),2))[0] || $ENV{'REMOTE_ADDR'};
        }
$RemoteHost = lc($RemoteHost);
$country = (split(/\./,$RemoteHost))[$#_];
if  ((split(/\./,$RemoteHost))[$#_-1] eq 'telia') { $country = 'dk/se';}

print "content-type: text/html\n\nDu kommer fra: ".uc($country);
exit;