Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 16:42 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Køler kører ikke på chipset på Asus A7M266 mobo ?

Hey...

Jeg opdager lige, at min chipset køler ikke kører på mit Asus A7M266 board. Jeg har ingen ustabilits problemer, og jeg har aldrig lagt mærke til om den har kørt.

Kan jeg tænde den, hvordan? Der går en gul, rød og sort fra den, til et stik på moboet, og jeg har ikke rodet med noget. Er det noget jeg kan sætte til i BIOSen ?

Jeg har en Award BIOS.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. april 2002 - 16:46 #1
check lige om den kan køre rundt, ved at skuppe til en af vingerne med en finger!
du skal regne med at den vil larme en del *plejer de at gøre!*
jeg har skiftet min chipset køler ud med sådanne en! 0db

http://studiedata.dk/product.asp?product=189

hvis du ikke Overclocker er det ligemeget om den køre!
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 16:49 #2
aaah så kører den - skubede lidt til den med fingrene. hvordan kan sådan en gå i stå? nå, men da altid noget der ikke er sket noget.

joh, jeg overclocker da, så jeg vil da tro, at det ville være en god idé med en ny køler til chipsettet evt. tænker du på når jeg ændrer min FSB? Svar lige btw.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. april 2002 - 16:53 #3
ja når du OC FSB  så bliver chipsette varmere *det er KUN derfor at den er der.. den kan uden problemer køre med passiv, hvis du ikke OC*
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 16:57 #4
Jeg har en FSB på 138MHz lige nu, og den kører selvfølgelig 133MHz normalt. Ok, jeg undrede mig da også over, at den ikke gik kold osv. med en passiv køler på chipsettet.

Jeg kan max. have en FSB på 144, og hvis den er på 145, så fryser maskinen. Hvad tror du dette skyldes? CPUen er ca. 65 grader ved full load, og så kører den 1.511MHz i forhold til de normale 1.400MHz. Nu er det også en Volcano II køler der suger pænt, i forhold til den Silent Viking jeg får snart.

Tror du det er mit, SB Live 5.1 kort, 3com netkort, GeForce2 GTS, som er ca. 60 grader nu @ 210MHz 346MHz, eller mit chipset, som ikke kan holde til mere ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. april 2002 - 16:59 #5
60grader må være Chipsette, da du vel ikke har temp målere på netkort, osv. som du kan aflæse via BIOS?

men personlige synes jeg at 65grader lyder af meget.. men det jo normalt
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 17:02 #6
GeForce: 60 grader i Windows / 60-65 i spil med kabinet sider på.

Uden kabinet sider: 55-60 grader.

CPU: 60-65 med kabinet sider:

uden kabinet: 55-60 grader.

Jeg kunne også se, at min PSU var 40 grader på et tidspunkt i SiSoft Sandra, men det kan jeg ikke finde lige nu.

Derudover, så aner jeg ikke om jeg kan se hvor varmt mit chipset er.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. april 2002 - 17:04 #7
hvor fra ved du at du Geforce er 60Grader?
jeg har ikke temp måler på mit Gforce!!!
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 17:06 #8
Det står inde i SiSoft Sandra 2002, som jeg har hentet på www.download.com - jeg kender også flere af mine venner med samme kort, og de kan heller ikke se tempen på deres kort, så det kan være jeg var heldig med, at der var en sensor med på mit kort.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. april 2002 - 17:07 #9
jeg tvivler.. tror de 60Grader er dit Chipset!

hvilke TAL har du når du kigger i BIOS?
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 17:10 #10
Jeg er jo ikke helt dum, så tro mig nu når jeg siger det, og jeg kan jo også se kraftige ændringer når jeg ændrer hastigheden på kortet.

Under video system information står der:

Temperature Sensor(s):
Board temperature: 55.0 C
Chip temperature: 55.5 C
Aux Temperature: 42.5 C
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. april 2002 - 17:11 #11
så har jeg ingen ide om hvad det er!
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 17:14 #12
Om hvad det er? Det er skærmkortets temp ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. april 2002 - 17:16 #13
misforstod!

Tror du det er mit, SB Live 5.1 kort, 3com netkort, GeForce2 GTS, som er ca. 60 grader nu @ 210MHz 346MHz, eller mit chipset, som ikke kan holde til mere ?

overså at dit grafikkort var 60grader!
men det kan godt være dit Chipset!
opret et spm i overclockning
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 17:17 #14
Nej, det er lige meget - klarer mig nok. Skal ikke bruge det til noget, og regner ikke med, at ville investere 200 kr. næsten i en passiv chipset køler.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. april 2002 - 17:19 #15
hvordan kan du få 75kr til at blive næsten 200kr??
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 17:20 #16
Ups, troede der stod 175 kr. :), men det kan da godt være jeg skulle overveje det så. Lad os nu se. :) Men tak for din hjælp.
Avatar billede sila Nybegynder
30. april 2002 - 17:23 #17
Du burde kunne oc med æ multiplier på din t-bird så du ikke gør dit system ustabilt!!!
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 17:26 #18
Ja, jeg ved det godt, men jeg er lidt bange for det med unlockning, men det kan jo være, at jeg en dag tager mig sammen til at gøre det.
Avatar billede sila Nybegynder
30. april 2002 - 17:28 #19
Sikker på at den er locket fandt ud af at min var unlock fra starten af???
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 17:28 #20
Jeps, jeg kan ikke ændre multiplieren i BIOSen.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. april 2002 - 17:39 #21
Takker for pointz!