Avatar billede shj Nybegynder
05. juli 2000 - 13:55 Der er 2 kommentarer

adgangskontrol i pache til unix "solaris"

Jeg er ganske grøn i webserver konfigurering. Jeg har sat adgangskontrol på min website i httpd.conf hvor jeg har indsat følgende:
deny from all
allow from dankasi.dk
AuthType Basic
AuthUserFile /usr/local/apache/bin/passwd.users
AuthName "special directory"
require valid-user
satisfy any

Dette virker udemærket på hele webserveren.
document directory er placeret i en folder der hedder.
/usr/local/bb/bb13a/www
Det er fint nok, men jeg harf imidlertid også et underdirectory som jeg ikke vil have adgangskontrol i.

/usr/local/bb/bb13a/www/dsi

Hvordan kan man sætte adgangskontrol på forskellige kataloger i apache
Avatar billede y2k Nybegynder
05. juli 2000 - 23:54 #1
du kan, istedet for at skrive "require valid-user", skrive f.eks.

<files testfil.htm>
require user admin
</files>

dette ville så kun forhindre alle andre end admin i at se filen testfil.htm, mens man godt kan se de andre filer i biblioteket..så vidt jeg husker :)
Avatar billede shj Nybegynder
06. juli 2000 - 07:55 #2
Tak for svaret jeg afventer lige eventuelle indlæg og afprøver dit forslag, har du iøvrigt et link til apache toturials, for begyndere og andre grønne webmastere....