Avatar billede steelman Novice
30. april 2002 - 09:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemer med tv-out på grafikkort

Jeg har netop købt et AOpen Geforce 2 MX400-V 64mb AGP (m. tv-out). Jeg har brugt Nvidia's nyeste drivere, men alligevel har jeg problemer:
Jeg kan sagtens få et godt billede på pc-skærmen, men jeg kan ikke få noget frem på TV'et. Jeg har forsøgt med både compsite og s-vhs udgangen, men intet hjælper. Jeg har også forsøgt at starte computeren op hvor VGA-kablet er pillet fra og kun tv'et er tilsluttet, men intet hjælper. Der er helt sort skærm.
(Jeg har også forsøgt med 2 forskellige kabler så det burde ikke være problemet).

Har nogen nogle forslag til hvad jeg kan gøre?

/Steelman
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. april 2002 - 09:45 #1
under skærmindstillinger, advanceret, twinview, har du klonet den der?
Avatar billede steelman Novice
30. april 2002 - 09:56 #2
Jeps. Det har jeg....
Avatar billede nicidem Nybegynder
30. april 2002 - 09:58 #3
har du sat tv kanalen på av-1 eller av-2?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. april 2002 - 09:58 #4
flimere TV'et når du prøver at klone?
har du muligheden for at klone eller er den bare "grå"?

køre du fra Composite/S-VHS => Scart eller har du S-Vhs in på TV'et?
Avatar billede steelman Novice
30. april 2002 - 10:09 #5
nicidem --> Der er kun én av kanal så det giver sig selv :-)
rkhdk --> Der kommer nogen gange nogle "blink" på tv'et, men ikke direkte flimmer. Når du spørger om klone er det under advanceret ikke? Der kan jeg mellem fire forskellige...
Kablerne jeg bruger kører fra composite/s-vhs til scart. Har kun scart in på tv'et.
Avatar billede razorgoose Nybegynder
30. april 2002 - 10:22 #6
prøv at hente TV TOOL på :http://tvtool.info/ og brug det :)

Razorgoose
Avatar billede steelman Novice
30. april 2002 - 10:28 #7
hmmm tjooo, men det koster jo lige 10$! Og det burde være muligt at få det til at virke uden...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. april 2002 - 15:26 #8
den er da shareware! download en gratis prøve her
http://tvtoolcom.98.centralinfo.net/tvtool55.zip

ja klon er under andvanceret, TwinView eller nView tror jeg den også hedder..
kan du afkrydse nogle af de felter? eller er de grå, så du ikke kan vælge dem?
Avatar billede sila Nybegynder
30. april 2002 - 17:22 #9
Hold dig fra tvtool da det koster penge, prøv med driverne fra aopen nogle kort med tv-out virker kun med dem de er lavet af, samme problem med palit!!
Avatar billede steelman Novice
30. april 2002 - 18:35 #10
hmmm det er vist mit TV der fucker rundt i det. Nu har jeg tilsluttet pc'en med et andet fjernsyn. Og jeg har kun sat kabel i til TV og altså ikke monitor og det kører. Men UDEN farver. Jeg har kigget under skærmindstilninger og der står "Mange farver (16bit)" så der burde være farver på....
Hvad kan jeg gøre ved dét?
Avatar billede steelman Novice
01. maj 2002 - 08:57 #11
Nu har jeg prøvet at bruge AOpen's egne drivere som sila foreslog, men det er stadig sort/hvid på fjernsynet. Når jeg går ind under advanceret står der, at skærmen er en NTSC-skærm. Kører vi ikke med PAL i Danmark? Kan dét være problemet?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. maj 2002 - 12:32 #12
hvis du køre SVH- Scart og der ikke er farver på.. så skal du sætte den til PAL B ikke NTSC

hvis den er stadig er sort-hvid så er det pga. det TV IKKE understøtter s-vhs signalet via scart.
Avatar billede steelman Novice
02. maj 2002 - 07:30 #13
Det hele drejer sig vist om, at mine fjernsyn ikke understøtter NTSC. For i følge http://www.aopen.com/products/vga/mx400-v.htm kan grafikkortet kun sende signal ud med NTSC og ikke PAL. Men tak for forslagene!