Avatar billede jub Nybegynder
04. juli 2000 - 23:06 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hent fra en TXT Fil

Hej jeg har en textfil hvir indhodet er følgene

Forside
Menupunk 2
Menupunk 3
Menupunk 4

Så vil jeg gerne have et php script der henter de linjer fra txt filen en af gangen og skriver dem i en tabel med forskellige farve så det kommer til et se sådan her ud:

|  Forside  | (Hvis tabel)

|Menupunkt 2| (Grå tabel)

|Menupunkt 3| (Hvid tabel)

|Menupunkt 4| (Grå tabel)

Jeg håber det er noget der laves :) og jeg er villig til at sætte flere Points i projektet. Er det ikke muligt i en txt fil, er det også ok, i en Mysql Database.
Avatar billede jub Nybegynder
04. juli 2000 - 23:07 #1
Der var lige en stavefejl i tabellerne som måske kunne forvirer.

|  Forside  | (Hvid tabel)

|Menupunkt 2| (Grå tabel)

|Menupunkt 3| (Hvid tabel)

|Menupunkt 4| (Grå tabel)
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. juli 2000 - 23:28 #2
http://dk.php.net/manual/function.fgets.php

Der har du koden til at hente filen... Så skal du blot kode tabellen udenom ;D

/ Lars
LJWeb.com
Avatar billede jub Nybegynder
04. juli 2000 - 23:53 #3
Ja, som du sikker ikke ved er jeg ike ret god til PHP :) 'lol' faktisk toltal nybegynder, men er godt igang syntes jeg selv, og til det kan man sige tak til Anderas K. som hjælper mig :) (dog mod penge, det "svin") 'lol' nej det mente jeg ikke :)) Kan du ikke sammensætte det for mig.

På forhånd MANGE GANGE tak :)

Mvh. Daniel
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. juli 2000 - 23:58 #4
points giver henvisninger. penge giver normalt færdige løsninger ;D That's the way of life.

/ Lars
LJWeb.com
Avatar billede jub Nybegynder
05. juli 2000 - 00:05 #5
Arrrgghhhh. du kan godt hjælpe en nybegynder !!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juli 2000 - 00:05 #6
Du kan afprøve nedenstående på http://eksperten.i.hasselager.net/php/20481b.php
og du kan hente den tilhørende tekstfil på http://eksperten.i.hasselager.net/php/20481a.txt
(Principielt enig, lj, men når det nu er så utrolig nemt....)

<html>
<head>
<title>20481</title>
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF">
<?
  echo "<table>\n";
  $a = file('20481a.txt');
  for ($i=0; $i<count($a); $i++) {
    if ($i%2==0) {
      echo "<tr><td bgcolor=\"white\">$a[$i]</td></tr>\n";
    } else {
      echo "<tr><td bgcolor=\"gray\">$a[$i]</td></tr>\n";
    }
  echo "</table>\n";
?>
</body>
</html>
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. juli 2000 - 00:08 #7
erik >> jeg ved det... Det var nu også mere ment som at han selv skulle prøve, hvis vi gav ham de rette værktøjer... Det var jo et genialt eksempel at gå igennem for ham, så han selv kom frem til løsningen, med assistance...

Måske skulle jeg have udtrykt mig bedre ;D
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2000 - 10:29 #8
hvad menes der med:

if ($i%2==0) ???
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. juli 2000 - 10:41 #9
christian >> hvis modulus 2 af $i er nul er vil if sætningen returnere sand
Avatar billede razor Nybegynder
05. juli 2000 - 11:04 #10
betyder at hvis $i er deleligt med 2 :o)
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. juli 2000 - 11:18 #11
razor >> ikke helt... Den deler med 2 indtil den ikke kan mere, og returnerer restværdien
Avatar billede razor Nybegynder
05. juli 2000 - 11:26 #12
det er da også det samme.. ? ikke?
Avatar billede jub Nybegynder
05. juli 2000 - 11:28 #13
Mange tak for det hurtige svar, og specialt tak til erikjacobsen det er sam der får de 60 points.

Men jeg vil gerne lige vide hvad denne linje gør
for ($i=0; $i<count($a); $i++) {

Jeg skulle mene den tæller linjerne op i txt filen, men bare for at være sikker spørger jeg lige :)

Resten er jeg med på hvad betyder :)

Avatar billede limemedia Nybegynder
05. juli 2000 - 11:29 #14
jub >> det er korrekt. Den tæller i op i et loop indtil $i er større end antal linier i filen $a.
Avatar billede jub Nybegynder
05. juli 2000 - 11:34 #15
Okay, jeg kan næsten ikke være bekendt ikke at give ljweb lidt points for de hurtige fra på mit spørgsmål. Så i deler ?? Ok ??

erikjacobsen = 50 points
ljweb = 10 points

Der var Erik der kom med det bedste svar på mit oprindelige spørgsmål
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juli 2000 - 11:41 #16
Selvfølgelig ok. Som altid en fornøjelse...