Avatar billede nyhjem Nybegynder
29. april 2002 - 08:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Samba logon script afvikles ikke.

Hejsa.

Jeg har et problem jeg håber I kan hjælpe mig med :)

Problemet går på at jeg har sat en samba server op men logon scriptet jeg har lavet til vil ikke afvikles.

Min smb.conf ser sådan her ud:

#======================= Global Settings =====================================
[global]
  workgroup = DATAMEK
  server string = Datamek filserver
  load printers = no
  log file = /var/log/samba/samba.%U.%m.%G

  max log size = 50000

  security = user

  encrypt passwords = yes
  smb passwd file = /usr/lib/samba/private/smbpasswd
  socket options = TCP_NODELAY
  local master = yes
  os level = 34
  domain master = yes

  preferred master = yes
  domain logons = yes

logon script = Logon.bat
logon path=\\%L\netlogon
  dns proxy = no

#============================ Share Definitions ==============================
[prog]
    comment = Program drev
    path = /data/prog
    printable = no
    writeable = no
    public = yes
    browseable = yes
    write list = @admin

[netlogon]
    comment = Network Logon Service
    path = /var/samba/netlogon
    guest ok = yes
    writable = no
    share modes = no
    write list = @admin

Mine shares virker, mit password bliver valideret korrekt af serveren, alt virker, undtagen lige login scriptet :(

Håber der er nogen derude, som ligger inde med svaret :)

/Martin
Avatar billede moebius Nybegynder
29. april 2002 - 08:42 #1
Så man sidder og piller ved skolens server???
Avatar billede nyhjem Nybegynder
29. april 2002 - 08:44 #2
Efter som "skolens server" er en novell server er jeg ret sikker på du tager fejl :)
Avatar billede moebius Nybegynder
29. april 2002 - 08:45 #3
Når ja, men du sidder da på skolen! Det kan jeg da se! (datamek)
Avatar billede nyhjem Nybegynder
29. april 2002 - 08:46 #4
Jepper jeg sidder på skolen. Det er det jeg får mine penge for*S*
Avatar billede moebius Nybegynder
29. april 2002 - 08:48 #5
Okay...
Avatar billede linux2go Nybegynder
29. april 2002 - 09:17 #6
Hvad hedder login-scriptet? Hvad er den komplette sti til det? Og har du husket at sørge for at linieskiftene er CRLF og ikke blot LF?
Avatar billede nyhjem Nybegynder
29. april 2002 - 09:21 #7
Shawarma >> Den komplette sti til logon scriptet er /var/samba/netlogon/Logon.bat ( med stort L )
Scriptet er skrevet på windows maskinen så jeg har CRLF med.
Klikker jeg mig vejen ind til netlogon mappen fra windows maskinen, og klikker på scriptet, så virker det.
Det vil bare ikke køres under login :/
Avatar billede nyhjem Nybegynder
29. april 2002 - 09:22 #8
Faktisk er mit problem beskrevet ganske fint her:
http://faqchest.dynhost.com/linux/samba-l/smb-98/smb-9808/smb-980806/smb98083100_00114.html

Bortset fra jeg bruger den nyeste version af samba*S*
Avatar billede nyhjem Nybegynder
29. april 2002 - 09:44 #9
Det lykkedes mig at finde "fejlen".
Logon scriptet så sådan her ud:

@echo off

echo Velkommen til Datamek domain

net time \\filserver /set /yes
net use * -d

net use p: \\filserver\prog

----
Så skrev jeg rem foran linierne "net use * -d" og "net time.."
Og vupti, så virkede det :)

Ved ikke hvorfor, men sådan er det åbenbart bare :)
Avatar billede langbein Nybegynder
29. april 2002 - 12:06 #10
Synes det er veldig positivt at opplysninger om det rette svar blir lagt ut til sist uansett hva nå dette er. Veldig bra for senere referanse !
Det ser ellers ut som om du kjører et oppsett med Samba som primery domain controller (?) (skulle dette være nødvendig ?) Mon dette har noe med saken å gjøre ?? (Vet ikke.)
Avatar billede nyhjem Nybegynder
29. april 2002 - 12:52 #11
Langbein >> Skrev svaret på da jeg selv synes det er irriterende hvis andre ikke gør det :) Ud over det har jeg set mange andre steder på nettet at netop dette problem har været taget op, uden løsning*S*

Serveren skal stå som domain controller for en hel skoles netværk. Herfra vil elever og lærere kunne hente programmer, gemme images, opgaver mm.
Den vil også stå for noget autoritation for andre services :)
Avatar billede langbein Nybegynder
29. april 2002 - 13:34 #12
Ja, da så .. For andre services / servere også, da er det jo "full pakke".
Avatar billede nyhjem Nybegynder
30. april 2002 - 15:27 #13
Jepper*S*