Avatar billede olufsand Nybegynder
27. april 2002 - 11:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Progressbar hver anden gang

Jeg har et simpelt frameset bestående af 2 frames. En der heder "menu" og en der hedder "mainframe".

I "menu" har jeg lavet en funktion:

function visdokument(docname) {
  parent.mainframe.location.href = docname;
}

Det mærkelige er, at hveranden gang jeg klikker på på et menu-punkt, står progress-baren i status-linien, og ser ud som om siden stadig loader.

Er der en årsag til dette ???
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. april 2002 - 13:57 #1
Der kan være mange årsager til at status bliver ved med at stå og gnave.
Travlhed på serveren,
Ukorrekt html kode på nogen af dine sider
Bannere fra en adserver som fx doubleclicks (de er meget ofte overblastede)
et link til et billede der ikke findes.
...

Prøv at fortælle lidt mere om problemet, hvor det sker, hvordan koden til de links ser ud, osv. Så bliver det nemmere at finde ud af hvad der er galt i dette tilfælde.

mvh JakobA
Avatar billede olufsand Nybegynder
27. april 2002 - 14:11 #2
Jeg kalder funktionen:

function visdokument(docname) {
    parent.mainframe.location.href = docname;
}

med

<a Href="java script: visdokument('tabelopslag.php?Tabel=TEST&ID=1');">TEST</A>

Der er ingen bannere og jeg er den eneste der bruger denne server (som ikke står på lokalt netværk) lige nu.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
27. april 2002 - 14:35 #3
<a href="/tabelopslag.php?Tabel=TEST&ID=1" onclick="visdokument('tabelopslag.php?Tabel=TEST&ID=1');return false;">TEST</A>
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. april 2002 - 14:37 #4
og det hjalp :-))
en attribut som
  href="java script:..."
vil oft give problemer da moderne brovsere ofte søger vildt og vanvittigt på adresser de ikke forstår. Og da gud alene ved hvad din funktion visdokument returnerer kan det tage sin tid.

Brug istedet:
<a Href="tabelopslag.php?Tabel=TEST&ID=1" target="mainframe">TEST</A>

mvh JakobA
Avatar billede olufsand Nybegynder
27. april 2002 - 14:51 #5
Tak for det. Det virker.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
27. april 2002 - 14:52 #6
glad for at kunne bidrage.
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. april 2002 - 14:56 #7
Ja lidt unfair du ikke fik. og var endda først.
Vil du have de 15?

mvh JakobA
Avatar billede =maddog= Nybegynder
27. april 2002 - 14:59 #8
nææeh. jeg sneg mig bare indenom. og af samme grund kommenterede jeg bare.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
27. april 2002 - 14:59 #9
men tak fordi du er så fair
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. april 2002 - 15:02 #10
:-))