Avatar billede mc.lucifer Praktikant
24. april 2002 - 13:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Søg på en side

Ja jeg vil jo gerne give mine brugere den mulighed at de kan søge på min side, jeg har downloadet seek2 fra Thomaslunde, og det fungere da tror jeg nok, bortset fra at den vil have en databse, det kan den også godt få men hvad skal jeg proppe i den database

<HTML>
<HEAD>
<!-- Minus AutoDato -->
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
<TITLE>MySql søger</TITLE> <META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-1">
</HEAD>

<BODY BGCOLOR="#FFFFFF" TEXT="#000000">
<form action="http://www.thomaslunde.dk/seek.php" method="get"><FONT FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" SIZE="1">
Søg: <input type="text" name="seek"> <input type="submit" name="sog" value="Søg"></FONT></form>
<p><FONT FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" SIZE="1">
  <?
if ($seek) {

$host          =        "localhost";
$loginname  =        "censureret";
$password    =        "censureret";
$database    =        "seek";

mysql_connect("$host", "$loginname", "$password") or die (mysql_error());
mysql_select_db("$database") or die (mysql_error());

$sql = mysql_query("select titel, PASSWORD(id) AS link, hits from downlist where titel like '%$seek%'");
$number = mysql_num_rows($sql);
print  "Din søgning på: <b>$seek</b> gav $number resultater";

while ($row = mysql_fetch_array($sql)) {
print "<li><b><a href=\"scripts.php?Download=$row[link]\" target=\"_blank\">$row[titel]</a></b> ($row[hits] Hits)</li>";
}
} elseif ($sog) {
print "Du skrev ikke noget søgeord!!";
} else {
}
?>
  </FONT></p>
</BODY>
</HTML>

Fatter altså ikke meget af SQL såååå ve i d

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
24. april 2002 - 13:38 #1
i kan se hvad jeg mener på

www.romdata.dk/seek.php
Avatar billede disky Nybegynder
24. april 2002 - 13:50 #2
Ikke for noget.

Men lad venligst være med at poste PHP kode i MYSQL gruppen.

Der er faktisk en PHP gruppe hvor folk netop snakker om PHP !!!
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
24. april 2002 - 13:53 #3
Ok ok godt ord igen, men det er jo et sql sp så jeg kan ikke se problemmet

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
24. april 2002 - 13:53 #4
:-)
Mc
Avatar billede madviden.dk Nybegynder
24. april 2002 - 16:37 #5
Du skal proppe det i databasen, som dine brugere skal søge efter!
Avatar billede disky Nybegynder
24. april 2002 - 17:12 #6
hvis det er et database problem, så skal du KUN poste det der har med database at gøre, altså:
select titel, PASSWORD(id) AS link, hits from downlist where titel like '%$seek%'

Resten er irelevant i en database gruppe

Eller skal jeg poste mit 7000 liniers java program, fordi jeg har et problem med en query ?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
24. april 2002 - 17:30 #7
nå ja he he lukker her og smider den over i php

MC