Avatar billede tigtak Nybegynder
24. april 2002 - 12:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

J2ME - tråde - canvas

Har en tråd, der henter en tekst streng fra en server.Denne streng skal nu vises på canvaset. Tråden sætter den hentede streng ovre i canvas objektet, og kalder en metode i canvas objektet, som kalder repaint() - ¨på sig selv.

Det virker fint første gang, men det skal være en uendeligløkke, så skærmer hele tiden bliver opdateret med den nyeste streng fra serveren.
Avatar billede quaid Nybegynder
24. april 2002 - 12:45 #1
prøv at skriv canvas.repaint();
Har selv haft et lignende problem mener jeg.
QD::
Avatar billede disky Nybegynder
24. april 2002 - 12:48 #2
Du skal kalde:
  repaint();
  serviceRepaints();

i din run() metode for tråden, så opdateres skærmen.

Bruger det selv i de midlets jeg har lavet, fungere fint :)
Avatar billede tigtak Nybegynder
24. april 2002 - 12:59 #3
disky>> Kalder repaint ikke paint i canvas objektet? Der har jeg lavet en system.out.println, så jeg kan se når jeg er i metoden. Men jeg kommer ikke derind. Hvis jeg bruger en for løkke 10 gange skriver den
stregen ud 10 gange, og herefter system.out'en inde i paint metoden ud 10 tilsidst. Det skal helst være sådan at det er skiftevis streng, og system.out
Avatar billede quaid Nybegynder
24. april 2002 - 13:37 #4
Nå ja måske var jeg lidt hurtig. mente selvfølgelig canvas som det navn man nu havde givet sit objekt. :)
QD::
Avatar billede disky Nybegynder
24. april 2002 - 13:48 #5
Kan du ikke sende mig source koden til disky@hotmail.com

Så kigger jeg lige på det
Avatar billede tigtak Nybegynder
24. april 2002 - 14:02 #6
disky>>har fået løst problemet, havde lavet fejl et andet sted. Du havde ret..Tak for hjælpen
Avatar billede disky Nybegynder
24. april 2002 - 17:11 #7
Det var skam så lidt.