Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
23. april 2002 - 14:41 Der er 102 kommentarer og
1 løsning

Logo og bannere til Peter Plys mangles

Jeg mangler et logo og nogle bannere til min side www.peterplysonline.dk
Baggrunden havde jeg forestillet mig enten grå (som baggrunden på min side – bliver det for kedeligt??) eller noget i gul/orange/rød. Helst animeret.

Størrelser (ja, der er mange!!): 468*60, 400x40, 250x60, 118x56

Der kan stå noget i stilen af: Bliv superbruger i Peter Plys på PeterPlysOnline.dk eller Lær alt om Peter Plys på PeterPlysOnline.dk.

Måske kan nogle af disse billeder bruges – eller farverne: http://www.peterplysonline.dk/bannergrafik/bannergrafik.htm

Det må selvfølgelig ikke fylde mere end det kan bruges i bla. bannerbytte-programmer.
Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig.
Avatar billede lazze Nybegynder
23. april 2002 - 15:29 #1
Hej Marianne..
Jeg fattes desværre tid..Men animeret baggrund? Ligesom når siderne i din drejer rundt og du drejer med? Lad være med det!Siden er al for mørk..Der er ikke rigtigt noget Tao over det...Men held og lykke..!
Lazer
razmuzzen.dk
Avatar billede uap Nybegynder
23. april 2002 - 16:27 #2
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
23. april 2002 - 17:21 #3
Til lazze: Nej, jeg mente ikke at det var baggrunden der skulle være animeret - bare selve banneret
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
23. april 2002 - 17:24 #4
Til uap: Det kunne det måske godt være, men når man ser det, virker det meget blegt og lidt fangende - har du andre gode forslag??
Avatar billede nonick Nybegynder
23. april 2002 - 18:10 #5
prøver muligvis senere.
Avatar billede cdc Novice
23. april 2002 - 19:02 #6
kigger ind sener

/cdc
Avatar billede casper2 Nybegynder
23. april 2002 - 19:32 #7
Jeg forsøger også lige....er her igen om 30 min :)
Avatar billede casper2 Nybegynder
23. april 2002 - 20:17 #8
måske lidt mere............
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
23. april 2002 - 20:30 #9
Jeg venter spændt!!
Avatar billede casper2 Nybegynder
23. april 2002 - 20:32 #10
Jeg er ved at installere mit gamle Ulead Gif 3, det er derfor det tager så lang tid, men vil du se starten ???
Avatar billede casper2 Nybegynder
23. april 2002 - 20:38 #11
Avatar billede casper2 Nybegynder
23. april 2002 - 20:40 #12
Må det være flash ???
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
23. april 2002 - 20:44 #13
Til casper: det ser bare rigtig godt ud - fylder det meget med de mange billeder? Det håber jeg ikke, får jeg synes det er rigtig flot, so far!
Mht. flash - har jeg ikke rigtig nogen holdning til flash/bannere - har du det?
Avatar billede casper2 Nybegynder
23. april 2002 - 20:50 #14
det fylder 87 kb - kan ikke få gif til at virke..... så det bilver altså flash
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
23. april 2002 - 20:57 #15
Det er også fint nok til logo, men til banner er jeg bange for at det fylder for meget....
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
23. april 2002 - 21:08 #16
Forresten - drop bannerstørrelse 400x40. Den er vist ved at uddø..
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
23. april 2002 - 21:08 #17
Men måske en 88x31???
Avatar billede casper2 Nybegynder
23. april 2002 - 21:25 #18
kan du ikke selv lave om på størrelsen hvis du vælger at tage banneret
Avatar billede casper2 Nybegynder
23. april 2002 - 21:29 #19
Der ligger et screenshot af flash filen på http://www.eksperten2.webbyen.dk/

Billedet af æslet ændre sig hvert sekund til et andet billede.

Nå hvad siger du ??????
Avatar billede nonick Nybegynder
23. april 2002 - 21:32 #20
Jeg kommer lige med et HELT andet spm.

Betaler du egentlig til KODA, for at have musik på din side?
Avatar billede nonick Nybegynder
23. april 2002 - 21:32 #21
Venter du med at acceptere BTW?
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
23. april 2002 - 21:54 #22
Hvordan får jeg billedet til at ændre sig?
Avatar billede casper2 Nybegynder
23. april 2002 - 21:55 #23
Banneret fylder 119 kb som flash fil, er det ikke ok ???
Avatar billede casper2 Nybegynder
23. april 2002 - 21:56 #24
den kan selvfølgelig gøres endnu mindre :)
Avatar billede casper2 Nybegynder
23. april 2002 - 21:57 #25
Jeg sender hele filen til dig via E-mail hvis du acceptere :)
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
23. april 2002 - 22:01 #26
Nonick: hvad er BTW? Og næh, jeg betaler ikke til koda.
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
23. april 2002 - 22:04 #27
Casper: jeg ville jo gerne, men bannerbytteprogr. siger at et 468x60 må fylde 20Kb og et 120x60 må fylde 10Kb... Så jeg har lige et problem....
Avatar billede casper2 Nybegynder
23. april 2002 - 22:06 #28
Jeg kan prøve at få dem til at fylde mindre..men gælder det også hvis det er et anim banner
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
23. april 2002 - 22:08 #29
jeg ved godt jeg både vil have det til at fylde ingenting og samtidig være animeret - men jeg savner også lidt emre "salgstekst". Borstet fra det, synes jeg virkelig det er flot. Det bliver dog lidt grumset i mindre udgave, når jeg nedskalerer.
Avatar billede casper2 Nybegynder
23. april 2002 - 22:09 #30
Nej det er bare kraftigt komprimeret.... :)
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
23. april 2002 - 22:09 #31
Ja, det gælder for alle typer bannere...
Avatar billede casper2 Nybegynder
23. april 2002 - 22:09 #32
Hvilken "salgstekst ønsker du der skal stå?
Avatar billede nonick Nybegynder
23. april 2002 - 22:10 #33
BTW  = By The Way :)

Jeg laver måske noget senere i aften, så vent lige med at acceptere :)
Avatar billede nonick Nybegynder
23. april 2002 - 22:11 #34
Skal de være animeret, for så bliver det svært at holde sig under 20 Kb? (syns  jeg :))
Avatar billede casper2 Nybegynder
23. april 2002 - 22:13 #35
Giver Nonick ret, det kommer i hvertfald til at gå ud over kvaliteten hvis det skal så langt ned!
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
23. april 2002 - 22:14 #36
Jeg kunne godt tænke mig noget som: Bliv superbruger i Peter Plys på PeterPlysOnline.dk eller Lær alt om Peter Plys på PeterPlysOnline.dk.
Kunne det måske skiftes ud med nogle af figurerne i midten og derved fylde mindre? Måske det egentlig ville egne sig bedre som logo end som banner?
Avatar billede casper2 Nybegynder
23. april 2002 - 22:15 #37
Jeg har skam lavet et logo, kig på http://www.eksperten2.webbyen.dk/
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
23. april 2002 - 22:37 #38
Har lige undersøgt lidt forskellige banners størrelser - kan godt se, at det ikke kan lade sig gøre. Kan man så lave et "rigtigt" banner til at have liggende på HP og et i "miniudgave" (jeg ved ikke lige hvordan man gør sådan noget) der ligner uden animation til bannerbytteprogrammerne?

Og så er det snart ved at være min sengetid - jeg kigger på det igen i morgen formiddag (jeg er på barsel (=hjemme) og er nu 3 dage over tiden, så hvis jeg ikke lige svarer....)
Avatar billede nonick Nybegynder
23. april 2002 - 22:57 #39
Hvis det IKKE skal være animeret, kan det sagtens lade sig gøre at holde sig på den rigtige side af 20 Kb.

NoNick

Jeg begynder snart
Avatar billede nonick Nybegynder
23. april 2002 - 22:57 #40
marianne... tilykke med det da :)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
23. april 2002 - 23:01 #41
ikke for at tage modet fra dig, men med hensyn til Peter Plys grafikker skal du nok lige sørge for tilladelse fra Disney, prøv at kigge på http://www.eksperten.dk/spm/197286 og pøj pøj med den ventende lille ny :-)
Avatar billede 0ffline Nybegynder
24. april 2002 - 00:21 #42
Her er et par forslag til logo´s :O)
http://www.offlinedesign.dk/eksperten/plys.html

/0ffline
Avatar billede 7th Praktikant
24. april 2002 - 01:38 #43
Et hurtigt forslag på http://www.justrandb.dk/site/plys.gif
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 10:21 #44
Hej Offline. Jeg synes du har fat i den rigtige ende! Kan du lave dem i rigtige størrelse og også i animeret udgave? Og måske et forslag til et logo?
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 10:22 #45
Ellers tak - 7th, det er lidt for enkelt.
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 11:24 #46
Offline: Jeg kan bedst lide den grå med hatten. Men måske den er for kedelig - kan du også lave en med evt. gul baggrund og evt. en stærkere farve PeterPlys tekst?
Avatar billede 0ffline Nybegynder
24. april 2002 - 15:51 #47
Hej marianne -
Jeg er lige kommet hjem, og skal lige hente ungerne :)
Jeg har lige smidt en hurtig gul op, så tjek lige linket igen, om det eventuelt skulle være sådanne farver.
Jeg kan sagtens animerer dem, dog skal jeg lige ændre lidt i tegningen af plys, da farveforløbet ikke er særligt flot i .gif udgaver.
Kigger på det senere idag

/0ffline
Avatar billede casper2 Nybegynder
24. april 2002 - 15:52 #48
Endelig fandt jeg mit gif program, så her er mit forslag!

Endnu engang -----> http://www.eksperten2.webbyen.dk/
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 17:24 #49
Offline: Den gule er måske ikke så god alligevel - det forsvinder lissom. I hvertfald på den lange.
Avatar billede 0ffline Nybegynder
24. april 2002 - 17:29 #50
marianne:
Noget af det andet du gerne vil se i banner størrelserne?
Andre farver eller????
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 17:30 #51
Casper: Det kan være at jeg bliver nød til at dele nogle flere point her, for jeg kan gode lide dine også. Det er smaddergodt med dem der skifter ude i siden. Kan du ikke i stedet for uglen finde et godt Plys-billede tv.? De små billeder i baggrunden bliver for utydelige synes jeg. Og måske også en anden tekst type der er lidt sjovere - så der står: Lær alt om Peter Plys på (linieskift) www.PeterPlysOnline.dk
Er det fordi at det er blevet til en gif, at teksten er blevet lidt grynet?
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 17:33 #52
Ja, jeg tænkte både i bannerstr og andre farver der harmonerer lidt mere sammen. Kan man måske stadig blive i det gule/orange/røde i baggrund/farve på "Peter Plys". Synes du den grå er kedelig?
Avatar billede 0ffline Nybegynder
24. april 2002 - 17:35 #53
Jeg kan personligt godt lide grå :)
Men det anhænger jo nok meget af hvad det bliver sat sammen med - jeg kan prøve at lave en grå animation! Så kan du måske selv bedømme
Avatar billede casper2 Nybegynder
24. april 2002 - 17:43 #54
mariannejacobsen >> Bannerne er kommet til at fylde mindre, men det resulterer jo også i en dårligere kvalitet.

Jeg prøver at følge dine forslag til forbedringer, og er snart tilbage med et nyt forslag.
Avatar billede 0ffline Nybegynder
24. april 2002 - 17:45 #55
Så er der en grå ' ikke animeret ' uploaded
http://www.offlinedesign.dk/eksperten/plys.html
Hvad syntes du om den?
Avatar billede casper2 Nybegynder
24. april 2002 - 17:56 #56
Jeg vil lige høre hvilken skrifttype du så fortrækker, Er det noget
Comic Sans MS (den er der ikke meget stil over :) Eller hvad tænker du på
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 18:23 #57
Casper: Det er hvad jeg kunne finde på min egen maskine... Enten font: Kids, Pooh, Kristen ITC, Tempus sans ITC. De er lidt barnlige. Bare ikke en ordinær Ariel el.lign.
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 18:24 #58
Jeg er virkelig glad for at I gider dette!!
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 18:28 #59
Offline: Jeg tror det skal være den grå. Hvert fald i den lille (med den orange kant). Den store grå er også fint tydelig, dog synes jeg at teksten tv. er svær at læse, om det er fonten el. farven ved jeg ikke helt.
Kan den lille også skifte imellem - Lær alt om PP/ www.blabla uden at blive for stor?
Kan du også lave i de andre bannerstr. og til sidst - er du også god til logoer??
Avatar billede casper2 Nybegynder
24. april 2002 - 18:46 #60
Kig på min side igen, har lavet et nyt forslag.
Har ikke de skrifttyper du nævnte, men hvis du ikke er tilfreds med den nye, vil jeg finde nogle mere "barnlige"
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 18:57 #61
Casper: Meget bedre! Men ville du også prøve med en anden (kraftigere?) font? Det er begge to gode billeder du har fundet!
Avatar billede 0ffline Nybegynder
24. april 2002 - 19:13 #62
Arrrhhhh!!! Fik lige lukket min outlook :(
Så jeg har først nu set alle de sidste indlæg
Jeg har lige uploaded 2 stk animeret banner 668*60 , begger fylder 13kb så størrelsen er ikke noget problem.
Jeg ved ski ikke om jeg kan lave et logo, det er temmeligt nyt for mig at lave grafik. Jeg kan bare godt lide at tegne :)
Havde noget noget specifik i tankerne, hvad angår et logo?

http://www.offlinedesign.dk/eksperten/plys.html
Avatar billede 0ffline Nybegynder
24. april 2002 - 19:15 #63
marianne:
Den lille grå med orange kant overholder ingen af banner målene, men jeg kan da godt animerer den
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 19:35 #64
Offline: jeg mente, at lave den lille grå til en 250x60 og så animere den? Evt. lade en bi flyve over den? El. skiftende tekst.
Fonten på den nederste kan jeg bedst lide - kan den stå som den øverste med LÆR for sig?
Logo måtte godt ligne banneret, men med en af de kraftigere baggrundsfarver, da min sides baggrund er grå. Og så skal det ikke være meget større end ca. 35x25mm, tror jeg.
Avatar billede 0ffline Nybegynder
24. april 2002 - 20:13 #65
Så er den lille box animeret, samt det lange banner ændret så skriften står ligesom den øverste

/0ffline
Avatar billede 0ffline Nybegynder
24. april 2002 - 20:21 #66
Alle de lange bannere fylder stadig omkring 13 kb, men det lille fylder ca. 35 kb
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 20:22 #67
Den lille er bare lige i øjet! Hvad siger du til 118x56 og 88x31??
På den store synes jeg desværre stadig at teksten er lidt svær at læse - har du et 3. forslag??
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 20:23 #68
Er det den lille bi der gør den 3x så stor?
Avatar billede 0ffline Nybegynder
24. april 2002 - 20:25 #69
Gif har det svært ved at holde størrelsen nede, samtidigt med at der skal fremkomme bløde former. En straight font, ville være at foretrække -
118x56 & 88x31, skal det være nogenlunde det samme, eller noget helt andet?
Avatar billede 0ffline Nybegynder
24. april 2002 - 20:25 #70
ja, det er bien :)
Avatar billede casper2 Nybegynder
24. april 2002 - 20:30 #71
kig igen :) - font ok ?
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 20:35 #72
Det skal være den nedeste med den mørke kant af de lange - kunne du også lave et eks. med den mørke farve i Peter Plys. Synes du ikke den passede til denne her eller wa?
Avatar billede 0ffline Nybegynder
24. april 2002 - 20:52 #73
Er den nederste bedre nu?
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 21:07 #74
Den nye nederste med mørk PP tekst??
Avatar billede 0ffline Nybegynder
24. april 2002 - 21:08 #75
ja
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 21:09 #76
jeg mente, kan du lave den med den mørke PP tekst også? Så tror jeg måske vi er ved at være der!!!
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 21:10 #77
det er sødt med bien over å'et!
Avatar billede 0ffline Nybegynder
24. april 2002 - 21:16 #78
Du vil gerne have den lille med den flyvende bi med den mørkegrå tekst også - eller?
Avatar billede michaelb Nybegynder
24. april 2002 - 21:23 #79
Offline's bannere er da total fede! Dem vilel je gda taø, hvis jeg var dig, Marianne ;D
Avatar billede michaelb Nybegynder
24. april 2002 - 21:25 #80
Sorry stavefejl :'(
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 21:27 #81
Den lille (250x60)skal der ikke gøres mere ved.
Men det sidst nye banner med bien over å'et: hvor Peter Plys teksten er i den mørkere orange farve, som dem ovenover.
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 21:34 #82
Michaelb: jamen det gør jeg da også - der mangler bare lige det sidste!
Avatar billede 0ffline Nybegynder
24. april 2002 - 21:35 #83
Det skulle være ændret :)
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 21:36 #84
Det er bare rigtig rigtig godt! Fedt at du også lige lavede den lille med den farve - det tror jeg er bedre. De 2 skal det være.
Kunne du også de sidste størrelser?
Avatar billede 0ffline Nybegynder
24. april 2002 - 21:39 #85
arbejder på det - samt et andet design jeg har lovet færdigt :)
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 21:55 #86
det var ikke for at jage med dig....... Jeg er bare glad for at du gider.
Hvorfor er bagrunden egentlig prikket på den lille?
Avatar billede 0ffline Nybegynder
24. april 2002 - 22:38 #87
Så er der lavet en animeret 118x56 , og en ikke animeret 88x31.
Jeg har desuden ændret den nederste størrelse 250x60 så den ikke er prikket mere, samt at størrelsen nu kun er 22 kb
Avatar billede britta263 Nybegynder
24. april 2002 - 22:44 #88
Jeg må sige at jeg synes casper2 har lavet de bedste bannere, de har mere passene farver.

Dem ville jeg vælge !
Avatar billede casper2 Nybegynder
24. april 2002 - 22:54 #89
Britta263 -Passen-d-e- Men ellers er jeg enig :D Tak!
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 22:54 #90
118x56 er bare helt fin, men jeg tror kun at jeg kan læse den lille fordi jeg ved hvad der står. Kan man lave en hel anden teksttype og stadig med hattebilledet i den ene side el.lign.? Det er helt fint at den ikke er animeret.
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 23:00 #91
Jeg er nu også enig i at Caspers er kanonflotte. Kan jeg også få dine med, hvis jeg uddeler lidt flere point?? Jeg kan ikke blive enig med mig selv om hvilken af fontene jeg bedst synes om...
Avatar billede 0ffline Nybegynder
24. april 2002 - 23:01 #92
casper2:: Nu har det jo heller aldrig været svært at indlæse billeder istedetfor at tegne nogle - samtidigt bliver tingene jo også en hel del pænere des større tingene er
Dine virker temmelig store af en 468x68  :)
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 23:11 #93
ja, det er sgu svært med den lille (altså ikke den der ikke vil komme ud endnu...), men banneret... Den hvide er klart den tydligste, men samtidig også den kedeligste. Hvad med en hvid med orange kant el. en orange med hvid kant til PeterPlys delen?
Avatar billede 0ffline Nybegynder
24. april 2002 - 23:13 #94
har du tjekket den sorte?
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 23:17 #95
den er faktisk god - hvad med hele peterplys i orange?
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
24. april 2002 - 23:19 #96
nu kryber jeg til køjs - go'nat!
Avatar billede 0ffline Nybegynder
25. april 2002 - 15:04 #97
Er ændret så PP står med mørk orange.
Nu kan du så vælge hvad du gør fra her, desværre har jeg ikke tid til at lege mere med det for denne omgang...
Held og lykke med presse-veerne :)

/0ffline
Avatar billede casper2 Nybegynder
25. april 2002 - 15:45 #98
Offline >> Når nu har vi nok tage boksehandskerne på hva´ :D

Størrelsen af banneret er intet problem, der ordner jeg hvis mariannejacobsen er interesseret i mine bannere.

mariannejacobsen>> Det er helt iorden, du kan også få mine bannere :I
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
25. april 2002 - 15:45 #99
Jeg siger mange tusind tak for hjælpen. Du har virkelig fortjent pointene!
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
25. april 2002 - 15:47 #100
Casper - jeg vil også gerne "købe" dine bannere - jeg ved bare ikke lige hvordan jeg uddeler flere point - gør du?
Avatar billede casper2 Nybegynder
25. april 2002 - 16:04 #101
Du opretter bare et ny spørgsmål, kald det eks. Pts til Casper2
Avatar billede casper2 Nybegynder
25. april 2002 - 16:12 #102
Men hvad vil du egentlig have og i hvilke størrelser ?

Hvor mange Pts ? :D
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
25. april 2002 - 18:12 #103